استقرار بیش از یک هزار پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری زکات فطره در استان اصفهان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: کمیته امداد به‌منظور جمع‌آوری زکات فطره، هزار پایگاه ثابت و سیار در روز عید سعید فطر در استان مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به‌ نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اصفهان، عبدالرزاق میرزایی اظهار داشت: امسال ۲ هزار پایگاه هم برای جمع‌آوری فطریه به بهزیستی استان اختصاص داده شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار، زکات فطره خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ مسجد و پایگاه خیریه‌ای بدون دریافت مجوز حق دریافت فطریه ندارد، افزود: سازمان‌های خیریه و مساجد  درصورت ایجاد پایگاه باید از دبیرخانه ستاد زکات استان مجوز گرفته و فعالیت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه امسال صد درصد زکات فطره جمع‌آوری شده در عید سعید فطر برای نیازمندان استان هزینه می‌شود، تصریح کرد: همه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه دارای نشان شورای زکات هر شهرستان است و به‌صورت پلمب و در پایگاه‌ها مستقر شده و در صورتی‌که مامور صندوق حکم شورای زکات منطقه را نداشته باشد ماموران انتظامی می‌توانند با وی قانونی برخورد کنند.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای فعال در جمع‌آوری زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد، گفت: بسیجیان، معتمدان محلی و رابطان و نیروهای افتخاری برای مشارکت هرچه بیشتر و دعوت از نیکوکاران برای اهدای فطریه و کفاره، آموزش‌های مرتبط  را در این زمینه فرا گرفته‌اند.

میرزایی افزود: سال گذشته کمیته امداد بیش از ۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری و کل زکات دریافتی را صرف کمک هزینه جهیزیه ، ساخت ، تعمیر و نگهداری مسکن و نیازهای اولیه مددجویان و محرومان کرد.

وی با بیان اینکه زکات یکی از واجبات الهی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان زکات اموال خود را به‌موقع و کامل بپردازند، هیچ فقیر و محرومی در سرتا سر کشور اسلامی باقی نخواهد ماند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان تلاش برای تقویت باورهای دینی را مهم‌ترین رکن ترویج پرداخت زکات در جامعه اعلام کرد و گفت: با پرداخت به‌موقع زکات می‌توان حرکت‌های بسیار مهمی برای رفع نیازهای افراد محروم جامعه انجام داد.

کد خبر 307771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.