دستگاه های دراز و نشست به تنهایی لاغرکننده نیست/ به استاندارد بودن دستگاه توجه کنید

استفاده از دستگاه‌های دراز و نشست به‌گونه‌ای تبلیغ می‌شود که گویا می‌تواند معجزه کند و تمام چربی‌های دور شکم را ناگهان و به طور کامل از میان ببرد. اما واقعا تاثیر این دستگاه ها در لاغری افراد تا چه حد است؟

کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: دستگاه های دراز و نشست لاغرکننده نیست، این دستگاه ها فرد را در انجام حرکت دراز و نشست یاری می کنند و به طور قابل توجهی از فشار وارد شده به عضلات شکم و پهلوها و در نهایت صرف انرژی توسط این عضلات می کاهند.

مرضیه سلمانی در ادامه بیان داشت: در آگهی های این دستگاه ها عنوان می شود، فردی که آمادگی جسمانی ندارد و قادر نیست حرکت دراز و نشست را انجام دهد، می تواند چندین بار حرکت دراز و نشست را با استفاده از این دستگاه ها اجرا کند.

وی افزود: موضوع مهم این است که افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند حتما باید به استاندارد بودن این دستگاه ها توجه کنند. این در حالی است که یکسری از دستگاه های دراز و نشست دارای طراحی اشتباه است، ماهیچه های پشتی را تقویت می کنند و تاثیر زیادی روی ماهیچه های شکمی نمی گذارند.

وی افزود: بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که برای چربی سوزی به تمرینات هوازی یا اینتروال اکتفا کنید، زیرا حتی حرکات شکم باعث کاهش چربی این ناحیه نمی شود و فقط موجب تقویت عضلات می شود.

این کارشناس تربیت بدنی در پایان یادآور شد: هر چند که خود مبحث عضله سازی به دلیل افزایش متابولیسم بدن به نوعی به روند کالری سوزی بیشتر کمک می کند، اما به تنهایی نمی تواند راه موثری باشد.

به گزارش ایمنا بعضی از دستگاه هایی که برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام استفاده می شوند، تائیدیه های علمی ندارند. این در حالی است که گاهی اوقات گفته می شود بعضی دستگاه های دراز و نشست استاندارد اروپا دارد، اما اینکه داشتن این استانداردها به کاهش وزن کمک می کند و موجب تقویت ماهیچه ها شکمی می شود یا خیر هنوز اطلاعی در دست نیست و ثابت نشده است

کد خبر 307328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.