۷۵۰ شهید شهرضا میزبان شب زنده داران قدر بودند + تصاویر

شهرضا – یکی از مهمترین اماکنی که مردم شهرضا با حضور در آن اعمال و عبادات لیالی قدر را به جا می آورند، گلزار شهدا و مزار ۷۵۰ شهید این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، هوای دلم آکنده از بوی توست ولی چه کنم که نردبان دل اینک دست خاکی از پنجره افلاک دور کرده؛ می شود مرا هم دعا کنی؟ صدای مرا هم برسانی؟ ای بلبل بوستان محمد(ص) با تو هستم...، ای مهدی(عج) جانم فدای نام زیبایت... دست مرا هم بگیر... امشب، شب آخر است و تنها تویی دست میان خاک و افلاک.

امشب شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است؛ دیگر زمانی باقی نمانده، باید تمام تلاش خود را به کار برد تا در پناه رحمت خداوند متعال قرار گرفت، زیرا اگر کسی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشود بنا بر فرموده پیامبر اکرم(ص) «شقی» است.

دیگر زمانی نمانده باید امشب تا سحر بیدار بود، زیرا این دقایق نایاب اند و تا چشم بر هم بزنی سحر می‌رسد؛ مبادا بگویند که سحر رسید و تو هنوز در خوابی.

امشب از آسمان باران انا انزلنا بر فرق زمین می‌بارد، امشب چشمانم را با آب توبه می‌شویم و کلام قرآن در دهانم جاری می‌کنم تا خواب بر چشمانم نیاید و تا سحر ناله الغوث الغوث سر دهم.

شب قدر از شب‌های با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب‌ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می‌شود وگرنه اجزای زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودی شان یکی است و بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

شب بیست و سوم ماه رمضان، از دو شب قبل برتر است و از احادیث متعدد اینگونه احتمال داده می‌شود که شب قدر همین شب است.

حجت الاسلام اسماعیل محمدی – کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: لیله القدر محتمل است یکی از سه شب نوزدهم، بست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان باشد اما ۲۱ و ۲۳ احتمال بیشتری دارد.

وی بیان کرد: خداوند خواسته بندگانش را در هر سه شب می‌شنود و باید افرادی که از دو شب قبلی قدر غافل شده‌اند، در شب بیست و سوم با خداوند عبادت و راز و نیاز داشته باشند و از گناهانشان توبه کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: برخی از علما مراعات می‌کردند و چندین شب به عنوان لیله القدر داشتند و مراسم احیا و شب زنده داری را در شب های مختلف به جا می‌آوردند تا از این فیض محروم نشوند.

امشب در شهر گشتی می زنم تا با تعدادی از شب زنده داران در مناطق مختلف، صحبت کنم و در جمع آنها حضور پیدا کنم.

آستان امامزاده شاهرضا (ع)، قبله گاه عاشقان اهل بیت در این خطه؛ امشب هم همه آمده‌اند، زن و مرد و پیر و جوان، گلزار شهدا در جوار این آستان است و مردمی که با عشق و جان از شهید و شهادت یاد می کنند در بین مزار شهدا و رو به آستانه نشسته اند و برخی با قرآن و برخی با مفاتیح زمزمه عاشقانه خود را با خالق ادامه می دهند.

جوانی به نام محسن در کنار مزار سردار شهید قانع نشسته، وقتی به او نزدیک شدم به لبخندی از من استقبال کرد؛ وقتی از حال و هوای او در این شب پرسیدم، گفت: چه حال و هوایی خوش تر از آنکه فرصتی ایجاد شده تا در چنین مکانی و چنین شبی خدا را عبادت کنی، من این اوقات را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

به سراغ نوجوانی که در نزدیکی او نسشته و انگار به گفت و گوی ما گوش می دهد می روم، نامش علیرضا است، وقتی از او پرسیدم امشب مهمترین خواسته تو از خدا چیست، گفت: هر کس حوائجی دارد، نیازهایی دارد، اما من از خدا می خواهم به من کمک کند تا گناه نکنم، در انجام عبادات کوشا باشم و اگر قسمت شد یک سفر کربلا برم.

از این دو جوان خدا حافظی می کنم تا به مسجد صدیقه طاهره برم، این محل مصلی نماز جمعه شهرضا است که در همه مناسبتهای مذهبی میزبان خیل عظیمی از مردم شهرستان است.

جمعیت زیادی که در این محل گردآمده اند در حال خواندن دعای جوشن کبیر هستند.

از این محل به آستان بیبی سیده خاتون می روم، در اینجا هم شمار زیادی از عاشقان اهل بیت گردآمده اند تا شب ۲۳ رمشان را احیا بگیرند.

امشب در بیش از ۱۰۰ مسجد و حسنیه شهرستان شهرضا، مراسم احیا برگزار می شود و مردمان دیار شهید همت، همنوا با فرشتگان آسمان، مشق عشق می کنند.

حجت الاسلام محمدحسن رضایی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده است که مردی در ماه رمضان خدمت رسول خدا(ص) آمد و به آن حضرت عرض کرد: من در بیرون مدینه به سر می‌برم و شتر و گوسفند دارم که نمی‌توانم همه شب در مدینه حاضر شوم. دوست دارم شبی را به من معرفی کنی تا آن شب را به مدینه بیایم و در نماز و عبادت حاضر باشم. حضرت او را به نزد خود فراخواند و به طور در گوشی آن شب را معرفی کرد، آن مرد نیز وقتی شب‌های بیست و سوم ماه رمضان فرا می‌رسید، با همه خانواده و فرزندان و غلامان به مدینه می‌آمد و آن شب را می‌ماند و صبحگاهان به منزل خویش بر می‌گشت.

وی اظهار کرد: در روایتی دیگر آمده است که فاطمه زهرا(س) نمی‌گذاشتند که کسی از خانواده اش در شب بیست و سوم بخوابد و خواب آنان را با کم خوردن درمان می‌کردند و از روز برای آن شب، آماده می‌شدند و وقتی در شب لیله القدر برخی خوابشان می‌گرفت به صورت آن‌ها آب می‌پاشیدند تا خوابشان نبرد و از این فیض بی نصیب نباشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دعای برای برادران و خواهران ایمانی از بهترین اعمال در شب قدر است، در این شب برای تمامی مسلمانان به خصوص مسلمانان مظلوم فلسطین و یمن دعا کنیم که از شر دشمنان و صهیونیست رهایی یابند.

خدایا در این شبهای قدر که دست هایمان به آسمانت نمی رسد اما می دانیم  که تو  بهترین دستگیری ای مهربانترین مهربانان!!

یا ستار العیوب یا قابل التوبات و یا مجیب الدعوات دستهای خالی ما را به حرمت شب قدرت ازفیوضات این شب بهرمند گردان.

کد خبر 307269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.