ابطال نتیجه انتخابات شوراهای سه روستا در فریدونشهر

فریدونشهر - صندوق رأی پنجمین دوره انتخابات شورای روستاهای سرداب، بنه کمر و حاجی آباد در شهرستان فریدونشهر باطل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، در ادامه بررسی شکوائیه های ارسالی به هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای اصفهان؛ صندوق آرای شوراهای سه روستا در فریدونشهر باطل اعلام شد.

حسن خواجه سعیدی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، از ابطال صندوق رأی شوراهای سرداب، بنه کمر و حاجی آباد(گوراب) از توابع فریدونشهر خبر داد و اظهار کرد: علت ابطال این صندوق ها، رأی دادن تعداد زیادی از افراد غیربومی در انتخابات شوراهای این سه روستا بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای فریدونشهر با بیان این که تعداد آرای صندوق شورای روستای حاجی آباد ۲۴۳ نفر بوده است، افزود: این  در حالی  است که کل جمعیت این روستا شامل واجدین شرایط و غیره ۸۱ نفر بوده است.

خواجه سعیدی افزود: کل جمعیت روستای سرداب ۱۷۶ نفر بوده است که تنها حدود ۵۰ نفر واجد شرایط رأی گیری بوده اند اما داخل صندوق رأی شورای این روستا ۵۰۰ رأی انداخته شده بود.

وی در خصوص ابطال رأی روستای بنه کمر نیز عنوان کرد: در حالی در صندوق رأی شورای این روستا ۳۵۰ رأی انداخته شده بود که کل جمعیت این روستا شامل افراد واجد شرایط و غیره ۱۰۵ نفر است.

پیش از این نیز به دنبال برخی اعتراض‌ها و بازشماری آراء انتخابات شورای اسلامی شهر چادگان، از شهرستان های همجوار فریدونشهر، نتیجه شمارش آراء انتخابات در این حوزه نیز تغییر کرده بود و با بازشماری آراء انتخابات شورای اسلامی شهر چادگان مشخص شد که تعداد آراء نفر ششم بیشتر بوده و به این ترتیب وی به جایگاه پنجم ارتقا پیدا کرد.

به گفته مهدی اسدپور فرماندار چادگان، بعد از بازشماری آراء شورای اسلامی شهر چادگان و تغییر در نفر پنجم و ششم، مرتضی میلائی‌نژاد، هدایت نظری، غلامرضا لطفی، محمد عرب و ایرج نجاری به عنوان اعضای اصلی و روح‌الله شاهمرادی و جهانبخش قاسمی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان  نیز چندی پیش از ارسال شکوائیه های ارسالی از سوی برخی روستاها به هیئت‌های اجرایی خبر داده بود.

وی با تاکید بر اجرای روند بررسی این شکوائیه‌ها  اعلام کرده بود که تعدادی از این شکوائیه ها در دست بررسی است و تعدادی از آن باقی مانده است.

ترکی  هشدار داده بود که اگر بررسی‌ها نشان دهد که تخلفات بیشتر بوده امکان ابطال نیز وجود دارد.

کد خبر 306916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.