آخرین تحولات بازار میوه در اصفهان/کاهش هفته به هفته نرخ میوه‌های نوبرانه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت میوه باید با نظر کارشناسان تعیین شود و بخش دولتی بدون دخالت بر قیمت گذاری باید تنها نظارت داشته باشند، گفت: قیمت میوه های تابستانه و نوبرانه هر هفته نسبت به هفته قبل در بازار اصفهان رو به کاهش است.

نوروزعلی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار در اصفهان، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ کمبود میوه ای در اصفهان نداریم اما قدرت خرید مردم نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت میوه هر هفته نسبت به هفته قبل رو به کاهش است، افزود: قیمت گیلاس آزادی هفته گذشته ۱۲ هزار تومان بود که اکنون بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی شهرستان اصفهان، نرخ زردآلو از ۱۲ هزار به ۸ هزار و همچنین انگور از ۱۰ هزار به ۶ هزار کاهش یافته و آلوچه با نرخ ۲۵۰۰ تومان درب مغازه ها عرضه می شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش قیمت موز و خیار، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو خیار ۱۲۰۰ تومان و موز ۳۸۰۰ تومان به پایین است.

اسماعیلی ادامه داد: هفته گذشته نرخ هر کیلو گرمک بین ۱۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بود که امروز با قیمت ۱۳۰۰ تومان درب مغازه ها فروخته می شود همچنین نرخ هر کیلو هندوانه ۶۵۰ تومان است.

وی با تاکید بر اینکه بحث بازار میوه نیازمند نظارت است نه دخالت، تصریح کرد: قیمت میوه باید با نظر کارشناسان تعیین شود و بخش دولتی بدون دخالت بر قیمت گذاری باید تنها نظارت داشته باشند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی شهرستان اصفهان در پاسخ به این سوال که تحریم کشور قطر، فرصتی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران است و آیا از این فرصت استفاده شده یا نه، بیان داشت: صادرات محصولات کشاورزی و میوه یکی از بزرگترین آرزوهای فعالان این حوزه است در حالیکه امروز در این بخش هنوز ناتوان هستیم چرا که میوه های تولیدی کشور علاوه بر نداشتن استاندارد، بسته بندی نیز نمی شوند.

به اعتقاد اسماعیلی، ۸۰ درصد کشاورزی کشور باید به صنعت تبدیل شود تا بتوانیم به پتانسیل های صادراتی این بخش دست یابیم.

کد خبر 306864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.