پلمب کارگاه غیر مجاز تولید داروهای گیاهی در برخوار

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت برخوار از پلمب کارگاه غیر مجاز تولید داروهای گیاهی در برخوار خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا فطن کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت برخوار گفت: در بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسان این واحد چند سوله در بیابان های اطراف شهرستان شناسایی شد که افرادی با کرایه کردن آنها اقدام به تهیه و بسته بندی داروهای گیاهی غیر مجاز می کردند.
وی افزود: در این سوله ها با استفاده از کارگران اتباع خارجه غیر مجاز، داروهای گیاهی که منشاء آنها نامشخص بود در بسته های فاقد مشخصات و به طور انبوه تهیه و برای ارسال به عطاری های مختلف در سراسر کشور آماده می شد.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت برخوار با بیان اینکه عنوان ' هاضوم' (هضم کننده) بر روی این بسته ها درج شده بود، گفت: این سوله های غیر مجاز پلمب شده و پرونده مربوط به آن برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع شده است.
فطن خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام برای تولید یا بسته بندی اقلام داروهای گیاهی باید دارای مجوز از وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو و در مکان های بهداشتی با مواد اولیه بهداشتی و مورد تایید باشد.
شهرستان برخوار با حدود ۱۲۰ هزار تن جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان است.
بر اساس مقررات و ضوابط اخذ مجوز بسته بندی وتولید فرآورده های گیاهی، مجوز بسته بندی گیاهان دارویی اختصاصا به واحد های بسته بندی که دارای اجازه تاسیس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند، داده می شود.
گیاهان و یا قسمتی از گیاهان و فرآورده های حاصل از آنها به صورت خام و یا فرایندی در صورتیکه برای پیشگیری، درمان، سلامتی جسم و روان و یا تاثیر بر اعمال فیزیولوژیک بدن بکار روند فرآورده گیاهی تلقی می شوند.

کد خبر 306565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.