قانون نظام درآمد پایدار نیازمند ضمانت اجرایی است

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری گفت :با تصویب قانون ارزش افزوده درآمدهای شهری به 45 درصد رسید و حتی در صورت تصویب لایحه درآمد پایدار مادامیکه ضمانت اجرایی درکار نباشد ،فقط 20 تا 30 درصد درآمدها وصول می شود.

 به گزارش ایمنا به نقل از رادیو اقتصاد دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری با بیان اینکه درآمد پایدار شهری در کشور نسبتی نا متوازن با کل دنیا دارد، تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد ها در کل دنیا پایدار است و تنها ۲۰ درصد درآمد ها ناپایدار  است.
وی با اشاره به لایحه ارزش افزوده گفت: بر این اساس درآمد های پایدار شهری به ۴۵ درصد رسیده است ولی این عدد همچنان با کلان شهر های توسعه یافته فاصله دارد.
پور زرندی لزوم تصویب لایحه ای توسط شورای شهر مبنی بر ایجاد درآمد های پایدار شهر تهران را متذکر شد و افزود: این لایحه نوعی نظام درآمدی برای مدیریت شهرها است که نظامی مالی برای شهرداری ایجاد خواهد کرد.
وی با بیا اینکه چنین لایحه ای نیازمند ضمانت اجرایی است، ادامه داد: وقتی این لایحه فاقد ضمانت اجرایی باشد، در بهترین حالت تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد ها را وصول خواهد کرد
همچنین عضو منتخب شورای اسلامی شهر تهرانحق شناس در رابطه با برنامه های شورای شهر اظهار کرد: زمان تحویل قطعی شورای جدید در نیمه مرداد ماه اتفاق می افتد و مدت زمانی دو ماه و نیمه در دست است تا اعضای جدید شورا برنامه های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
وی لزوم تجمیع ایده های اعضای شورای شهر را متذکر شد و افزود: این اعضا تنها یک بیست و یکم از یک مجموعه بزرگ هستند و باید اولویت های شهر را بررسی و موانع را رصد کنند.
حق شناس لزوم شناسایی مشکلات مالی پیش روی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شورای شهر اول نیز لیست اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کردند و امسال نیز یک لیست کامل وارد شورای شهر تهران شده است.
وی ادامه داد: در شورای شهر گذشته حضوری هم وزن را شاهد بودیم و یکی دو نیرو نیز به جریان ورزش کشور تعلق داشتند.
حق شناس لزوم تبدیل فضای کنونی به جریانی هم افزا را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری با حمایت و نظارت مستمر به مشکلات شهر می پردازد و موانع را رفع می کند تا مردم نیز احساس آرامش بیشتری نمایند.
وی در رابطه با درآمد پایدار شهری اظهار کرد: فروش تراکم وضعیتی را برای شهر رقم زده است و آسیب هایی را به بافت و موقعیت های شهری وارد آورده است؛ چراکه راه چاره ای پیش روی شهرداری نیست.
حق شناس گفت: امروز نیازمند قانونی جامع در راستای تحقق درآمد پایدار شهری هستیم. همچنین این قانون اجرای دقیق و منضبط همراه با نظارت را می طلبد.
کد خبر 306558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.