شب قدر موعد برنامه ریزی یک ساله است/پذیرش ولایت؛ شرط قبولی اعمال

فریدن - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدن گفت: خداوند در شب قدر به بشر برنامه یک ساله می دهد .

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با بیان این که ماه رمضان فرصتی مناسبی برای خانه تکانی دل هاست، اظهار کرد: تمام تشریفات و برکاتی که خداوند برای ماه رمضان در نظر گرفته است که روزهای این ماه بهترین روزها، شب هایش بهترین شب ها، ساعت هایش بهترین ساعت هاست، خواب روزه‌دار عبادت است و نفس کشیدنش ثواب تسبیح دارد ؛ همه و همه به خاطر آن است که مردم در این ماه متوجه امر امامت و صاحب این مقام و مرتبت شوند و بفهمند که سفره‌دار و مهماندار این ضیافت الهی کیست.

درک فضیلت شب قدر با پذیرش ولایت امام زمان(عج)

وی شب قدر را قلب ماه مبارک رمضان خواند و عنوان داشت: این شب ها صاحبی و حقیقتی دارد و حقیقت شب قدر همان روحانیت و نورانیت قلب مطهر امام زمان (عج)است و در آن شب آن حضرت قبله ملائکه می‌شود و فرشتگان دسته دسته به حضور آن حضرت می‌شتابند و امورات سال، در آن شب به قلب مبارک آن حضرت نازل و به امضای آن حضرت می‌رسد وبندگان نیز اگر می‌خواهند به آستان الهی راه یابند باید بدانند که درب این آستان امام زمان (عج)  و شرط قبول همه اعمال، پذیرش ولایت آن حضرت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدن، گل سرسبد ماه مبارک رمضان را شب های قدر دانست  و افزود: شب قدر به تعبیر قرآن از هزار ماه بهتر بوده و قرآن درباره هیچ چیز دیگری این تعبیر را بکار نبرده است.

وی  با اشاره به آثار روزه داری یادآورشد: کسی که روزه می گیرد و باخدای متعال ارتباط برقرار می کند شکمی خالی از طغیان داشته و اقدام به جرم جنایت نمی کند.

 سیاوشی ادامه داد:  همیشه گناهان و اختلاف ها از روی شکم پرستی و هوسرانی است که انسان را از یاد خدا دور می کند.

وی با اشاره به آیات قرآن، خاطرنشان کرد: ابلیس در ماه رمضان در زنجیر است و کسی که در این ماه گناه می کند مربوط به خباثت های نفسانیش است، بنابراین در روایت آمده است قبل از ورود به ماه رمضان استغفار کنیم.

شب قدر موعد برنامه ریزی یک ساله است

حجت الاسلام سیاوشی تاکید کرد: ماه رمضان ماه رحمت الهی است و چنانچه کسی درون نفس خود را با اصلاح نفس مدیریت نکند ظرف دلش آماده دریافت رحمت الهی نیست.

وی با اشاره به فلسفه وجود شب قدر افزود: تصمیم گیرنده بشر، خداوند است ،خداوند در شب قدر تصمیم می گیرد برای بشری که خلق کرده است برنامه یک ساله ارائه کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدن عنوان کرد: خداوند در شب قدر به بشر برنامه یک ساله می دهد چون هرکس این شب را درک کند برای شروع کار یک روز جلوتراست واین شب اساسا برای برنامه ریزی یک ساله است، لذا برنامه های این شب مشخص است و آداب خاصی هم دارد.

وی اضافه کرد: این ایام فرصت خوبی است تا کسانی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته اند با دوری از هواهای نفسانی و توبه کردن، با خداوند متعال آشتی کنند.

سیاوشی با بیان این که انسان با توبه در شب قدر به سمت خدا می‌آید، اظهار کرد: خداوند شب قدر را فرصتی الهی برای جامعه ایمانی قرار داده که انسان را از سقوط در باتلاق گناه به عرش و معراج انسانی هدایت کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدن و امام جمعه شهر داران با بیان این که شب قدر به عنوان فرصتی الهی برای سعادت و کمال انسان‌هاست، بیان کرد: شب قدر نعمتی الهی است که خدا تمام عالم بشریت را در خدمت انسان قرار می‌دهد.

وی به جایگاه و نقش شب‌های قدر در سرنوشت انسان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: عبادت این شب با عبادات یک عمر انسان برابری می‌کند و این همان شبی است که مقدرات سال انسان در آن رقم می‌خورد.

تجمیع قرآن کریم و قرآن ناطق در شب های قدر

سیاوشی افزود: شب های قدر با نام امام اول شیعیان گره خورده است، در شبها و لیالی قدر ما در کنار قرآن کریم از حضرت علی (ع)و سجایای اخلاقی او یاد می کنیم، در واقع در این شب ها قرآن کریم در کنار قرآن ناطق که همان وجود نازنین حضرت علی (ع)است، زمینه هدایت و سعادت بشر را فراهم می آورد.

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا در این شب ها و روزهای مبارک، اعمال و رفتار خود را در معرض بازبینی و با مطالعه زندگی امام علی (ع) آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه داران ادامه داد: این ایام فرصت خوبی است تا افرادی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته اند، با استغفار با خدای خود آشتی کنند، در شب قدر باید از همه قطع امید کرد و تنها به خدواند متعال توسل جوییم.
وی با بیان این که شب قدر فرصتی برای عشق بازی با خداست، اضافه کرد: شب قدر فرصتی برای شکایت انسان از نفس خود به خداوند نیز است.
سیاوشی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه رستاخیز دل و جان آدمی است و باید دستاورد خوبی از این ماه برای خود داشته باشیم، رمضان ماه پاکی و پیراستگی و آراستگی دل و ماه تقویت و تحکیم انس با ولایت و امامت است که باید همه این ها را در شب های قدر به خوبی دنبال کنیم.

اعزام 60 مبلغ به روستاهای شهرستان فریدن

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن قرائت دعای افتتاح، اقامه نماز شب قدر و نمازهای قضاء، مداحی، سخنرانی مذهبی، مراسم قرآن به سرگرفتن، قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر را از مهم ترین برنامه های شب های قدر بر شمرد .

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به این آیه قرآن که برای هر قومی هدایتگری وجود دارد؛  تاکید کرد: هرکجا که جماعتی از شیعیان و مسلمانان گرد هم جمع می آیند لازم است هادیانی در این جماعات حضور یافته تا این حرکت ها از مسیر اصلی خود خارج نشود، بنابراین چه در زمان اعتکاف، چه هنگام شب های قدر و دیگر اجتماعات دینی و مذهبی حضور طلاب، مبلغین و هادیان دینی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام 60 مبلغ به روستاهای شهرستان فریدن خبر داد و افزود: این طرح با همکاری حوزه علمیه اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی  استان اصفهان و حوزه علمیه قم جهت فعالیت‌های مختلف فرهنگی مذهبی اجرا شده است.

وی افزود: مکان استقرار این مبلغان با همکاری دهیاران، هیأت‌ امنای مساجد روستاها و همچنین خانه‌های عالم موجود فراهم و امکانات رفاهی و بسته‌های ارزاقی مبلغان نیز با کمک خیران شهرستان تدارک دیده‌ شده است.

ارتقای فرهنگ عمومی؛ محور اصلی برنامه های مبلغان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن  مجمع‌ها و برنامه‌های قرآنی متنوع، برگزاری نشست‌ها و جلسات برای بررسی مسائلل اجتماعی روز روستا مانند طلاق و اعتیاد و ارائه راه‌ حل به مردم روستا و برگزاری جلسات معارف اسلامی و احکام از جمله برنامه هایی است که توسط مبلغان به اجرا در می آید.

سیاوشی با بیان این که عمده تمرکز فعالیت مبلغان بر روی بحث افزایش فرهنگ عمومی با تکیه‌ بر مبانی اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند تولید و اشتغال و دوری از ناهنجاری‌های روز جامعه از این‌ دست موارد هستند.

وی با بیان این که اعضای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به‌ طور مداوم در حال بازرسی و بررسی موانع و مشکلات موجود در این طرح هستند، اذعان داشت: بازخوردها و نقاط مثبت و منفی در روستاها جهت افزایش بهره‌وری در سال‌های آینده جمع‌آوری خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن با اشاره به این که برای شهرهای داران و دامنه هم برنامه ویژه‌ای داریم، ابراز داشت: دعوت از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نظیر آیت‌الله علوی فریدنی و حجت‌الاسلام میرزایی در ایام ماه مبارک از جمله این برنامه‌ها است.

وی با ابراز تشکر از هیئت امنای مساجد ، شوراهای اسلامی و دهیاران در امر همکاری با مبلغان ، فعالیت مبلغان را در راستای پیشبرد اهداف دینی دانست و افزود: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، تشکیل جلسات معارف دینی ، بیان احکام شرعی ،اجرای مراسم معنوی شب قدر و مشاوره نیز از دیگر وظایف مبلغان است

حجت الاسلام سیاوشی در پایان با محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر تهران از مردم خواست در شب های قدر برای  استمرار امنیت کشور، اقتدار نظام جمهوری اسلامی و سلامتی سربازان و ماموران امنیتی دعا کنند

کد خبر 306512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.