حادثه تروریستی اخیر؛ لطف خفیه الهی بود/ مدافعان حرم تبلور عزت ایران هستند

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: حادثه تروریستی اخیر جزء الطاف خفیه الهی بود چرا که دوباره در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم شعار مرگ بر امریکا سر دادند و آن هم به خاطر شناخت از دشمن است .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان ورزنه، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ورزنه ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ارتباط عمیق با خداوند متعال است .

وی به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دعای پر فیض می خوانیم" خدایا من تورا به واسطه خودت شناختم چرا که کسی غیر از خود خدا نمی تواند او را برای ما معرفی کند خدا بهترین راهنمای من به سوی خودش و بهترین دلیل برای شناخت اوست".

امام جمعه ورزنه افزود: در این دعا می خوانیم "ستایش ویژه خدایی است که وقتی اورا می خوانم مرا اجابت می کند و وقتی به او مراجعه می کنم  حاجتم را روا می کند بدون هیچ رابطه ویا معرفی کسی دست مرا می گیرد و وقتی اورا وکیل خود قرار دادم مرا اکرام می کند و مرا تحقیر نمی کند و وقتی به در خانه او می روم مرا حواله به کسی دیگر نمی کند چون او بنده نواز است وبندگان خود را دوست دارد".

حجت الاسلام شامحمدی درخطبه دوم خود؛ ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام حسن مجتبی مظهر زهد، عرفان، عبودیت، بندگی و مظهر خدمت رسانی به مردم و مبارزه با ظلم وستم بود، ایشان در راه خدا چند مرتبه اموال خود را بخشید ودلبسته دنیا نبود و بهترین درس از زندگی این امام همام رها کردن دنیا وفریب نخوردن از زرق وبرق دنیا است.

وی  در ادامه ضمن تسلیت شهادت 17 تن از هموطنان در حادثه تروریستی اخیر تهران، افزود: گروه های تروریستی داعش وآل سعود، تکفیری و وهابی نمی دانند که این جا ایران است، این جا مهد شیران ودلیران و سرزمین مدافعان حرم است؛ کسانی که برای دفاع از حریم اهل بیت کیلومترها از خانه و کاشانه خود فاصله می گیرند ، جان فشانی می کنند، برای امنیت نظام وکشور جان می دهند.

وی ادامه داد: باید بدانیم علی رغم تلخی شهادت و زخمی شدن هموطنانمان اما این مسئله یکی از نعمت های الهی و مصداق خفیه الهی بود که ملت ایران اسلامی را در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی متحد کرد و به عده ای جای جلاد وشهید را ازهم تشخیص نمی دادند فهماند که شهید چه کسی است وجلاد چه کسی و آن کسی که یک مفسد اقتصادی بود و توهین کرد به مدافعان حرم و عده ای هم از او حمایت کردند باید بفمهد که مدافع حرم چه کسانی هستند وداعشیان جلاد چه کسانی آنها که راه مذاکریشان فقط کشتن است.

 وی  تصریح کرد:حادثه تروریستی اخیر جزء الطاف خفیه الهی بود چرا که دوباره در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم شعار مرگ بر امریکا سر دادند و آن هم بخاطر شناخت از دشمن است که دشمنی او تمام شدنی نیست.

امام جمعه ورزنه ادامه داد:  کسانی که می گویند ای کاش روزی برسد که مرگ از شعار ها حذف شود بدانند این حرف ها حرف های سر سپردگان دشمنان اسلام است وملت بصیر وانقلابی ایران اسلامی با لبیک به ندای امام خویش شعار مرگ بر آمریکا را همیشه سر خواهد داد وهمیشه این شعار را تا نابودی استکبار زنده نگه خواهد داشت .

حجت الاسلام شامحمدی به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) اشاره  کرد واظهار داشت: مردم انقلابی ایران اسلامی تفسیر این روایت مولایشان را خوب متوجه شده اند که فرمود:" بخدا سوگند هیچ مردمانی در وسط خانه خود نجنگیدند مگر آنکه ذلیل شدند"؛  امروز مردم با اقتدا به مولایشان از حریم اهل بیت در آن سوی مرزها دفاع می کنند و امروز مدافعان حرم تبلور همین حدیث است که ملت ایران ذلیل نخواهد شد.

امام جمعه ورزنه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره کرد و بیان داشت: انتقاد رهبر معظم انقلاب از مناظرات کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری بود که بعضی از آن ها حوادث دهه 60 را وارونه جلوه دادند وجای شهید وجلاد را برای گرفتن رای مردم وحکومت دو روزه دنیا عوض کردند؛ این ها باید توبه کنند از گفتارشان؛ کسانی که در دهه 60 حکم اعدام آن ها صادر گردید کسانی بودند که همین امروز هم با حمله به مجلس شورای اسلامی ومرقد حضرت امام(ره) مردم را به خاک وخون می کشانند.

خطیب جمعه ورزنه افزود: در بخش دیگری از بیانات ایشان بحث هزینه برای چالش با دشمنان نظام بود که فرمودند چالش با غرب هزینه دارد وسازش هم هزینه؛ که اگر هزینه سازش بیشتر نباشد کمتر نخواهد بود  لذا باید دشمن را بشناسیم، عربستان سعودی بیش از نیمی از ذخائر خود را به امریکا می دهد، این هزینه سازش با آمریکاست باید در برابر نظام سلطه ایستادگی کرد همان گونه که تا به امروز ملت ایستادگی کرده و هزینه آن را هم پرداخته است.

حجت الاسلام شامحمدی به سند ننگین 2030 نیز اشاره کرد وافزود : رهبر معظم انقلاب در همان روز حادثه تروریستی در دیدار با دانشجویان به جای پرداخت به این مسئله؛ به موضوع سند 2030 می پردازند و این اهمیت کار را نشان می دهد که رهبر جامعه اسلامی به روح و روان و فرهنگ اصیل اسلامی بیشتر اهمیت می دهد ومعلوم می شود که این سند ننگین 2030 یونسکو خطرش از حادثه تروریستی بیشتر است چرا که  بارها ایشان به تهاجم دشمن از قبیل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی وجنگ نرم اشاره کرده اند وهشدار داده اند ولی به دلیل این که  گوش شنوایی نبود در دیدار دانشجویان فرمودند "در جنگ نرم آتش به اختیار هستید " یعنی این که هرجا خودتان تشخیص دادید وارد میدان شوید واز نظام وانقلاب واسلام دفاع کنید.

وی با هشدار به اجرای سند ننگین 2030 افزود: مردم انقلابی ایران باید در فرهنگ فرزندانشان بیشتر توجه کنند وکتب درسی آن ها را با دقت مورد بررسی قرار دهند و هر جا که  مطلبی مخالف فرهنگ اسلامی است آن را تذکر بدهند تا حذف شود واز فرهنگیان مومن وعزیز وهمچنین مسئولان آموزش وپرورش می خواهم بیشتر به این مسائل توجه کنند وخود یکی از معترضان این سند ننگین باشند.

شامحمدی تصریح کرد:  ما تا پای جان برای حذف ومحو این سند پشت سر رهبری ایستاده ایم ونخواهیم گذاشت فرهنگ غرب که فرهنگ بی دینی  ونابود کننده خانواده هاست در مدارس ترویج پیدا کند.

کد خبر 306118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.