شهدای عملیات تروریستی تهران به دنیا اعلام کردندجای شهید وجلاد عوض شدنی نیست

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت: متاسفانه در تبلیغات و در مناظرات، بداخلاقی‌هایی صورت گرفت، برخی از دستگاه‌های گوناگون کشور مورد اتّهام قرار گرفتند و در تبلیغات انتخاباتی برخورد لازم و ضروری با جانیان منافق زیر سوال رفت و متأسفانه جای شهید و جلّاد عوض شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی عَلَیْه‌السَّلام اظهار کرد: این امام همام نمونه عینی جود و سخا و خدمتگزاری به مردم و نیازمندان استو  تمامی زندگی کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) سرمشق برای الهی شدن و رسیدن به قله های کمال و سعادت است .

وی با اشاره به اینکه سفره کریم اهل بیت (ع) همیشه برای مردم به ویژه فقرا و ضعیفان گسترده بود، افزود: امام حسن(ع) مشاهده کردند که عده‌ای از مردم مشغول خوردن نان خشک هستند و به ایشان نیز تعارف کردند و حضرت همراه آنها نان خشک را میل کردند و سپس آن افراد را به منزل خویش دعوت کردند و آنان هم به منزل امام حسن(ع) رفتند و مورد پذیرایی قرار گرفتند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: سخاوت و کریم بودن امام حسن(ع) در بین مردم مشهود بود به گونه‌ای که تمام ثروت خود را دو مرحله و در برخی از روایات آمده که در سه مرحله بین فقرا تقسیم کردند.

وی تواضع و فروتنی را دومین خصوصیت اخلاقی امام حسن(ع) دانست و ادامه داد: خاوت باید همراه با تواضع باشد و سعی شود تا هیچ‌گونه تکبری در آن نباشد، ضمن این که در این ماه با برکت اطعام دادن و کمک به فقرا یکی از وظایفی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

امام حسن(ع) زمینه نهضت و قیام امام حسین(ع) بر علیه فساد حاکم را پی ریزی نمود

صفرزاده تهرانی با اشاره به اوضاع سیاسی زمان امام حسن مجتبی(ع) اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در دورانی زندگی می‌کردند که اوضاع سیاسی آن زمان اقتضا می‌کرد که صلح را بپذیرد، معاویه شخصی بود که ظواهر اسلام را تا حدودی حفظ می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) زمینه نهضت و قیام امام حسین عَلَیْه‌السَّلام بر علیه فساد حاکم را پی ریزی نمود، عنوان کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دو امامی هستند که اگر قیام کنند و حتی قیام هم نکنند از نظر مقام امامت تفاوتی ندارند، امام حسن(ع) با توجه به شرایط زمانی خویش صلح را پذیرفتند اما امام حسین(ع) قیام کردند و این دو امام معصوم(ع) تنها به وظیفه شرعی خویش عمل کردند

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: ایشان با مدیریت صلح کسانی را که از پشت خنجر زدند را با نرمش قهرمانانه پاسخ دادند و از سوی دیگر افکار عمومی را بیدار کرده و جامعه اسلامی را نسبت به وظائف و کاستی ها و خطرات آشنا ساختند همچنین ایشان از چهره کثیف دودمان بنی‌امیه پرده برداشتند، کینه آن‌ها را نسبت به دین آشکار نمودند، نقشه آنان را در خذف دین نمایان کرده و ماهیت واقعی آنان را برملا ساخت و زمینه نابودی بنی امیه را فراهم نمود.

جای شهید و جلاد عوض نشود؛ دهه60، یک دهه مظلوم است

وی در ادامه با اشاره به لزوم احترام به انتخاب و انتقاد به منتخبان متخلف گفت: از ناحیه بعضی از شهروندان مطرح گردیده است که چرا به انتخاب ما توهین می شود!؟   بنده اعلام می کنم انتخاب هر کس قابل احترام است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه به کسی توهین کند اما این نکته را باید توجه کرد اگر از ناحیه منتخب یا منتسب، دستاوردی از نظام زیر سوال رفت یا بد اخلاقی یا تخلفی صورت گرفت، باید نمایان شود، همانطور که مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام فرمودند در انتخابات تخلّفاتی انجام گرفت؛ این تخلّفات را مسئولین با جدّیّت دنبال کنند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: متاسفانه در تبلیغات و در مناظرات، بداخلاقی‌هایی صورت گرفت، برخی از دستگاه‌های گوناگون کشور مورد اتّهام قرار گرفتند و در تبلیغات انتخاباتی برخورد لازم و ضروری با جانیان منافق زیر سوال رفت و متأسفانه جای شهید و جلّاد عوض شد.

وی متذکر شد: از منافقینی که نزدیک به ۱۷ هزار نفر از مردم شریف و مسلمان ایران را شهید کردند دفاع شد و این در حالی بود که در حکم رهبر کبیر انقلاب در دهه ۶۰ چنین آمده است رحم بر محاربین، ساده ‌اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید ناپذیر نظام اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام، رضایت خداوند متعال را جلب نمایید، شک و تردید نکنید و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی، نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد.

امنیت، راهبردی ترین نقشه راه توسعه کشور است

امام جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه شهدای عملیات تروریستی تهران به دنیا اعلام کردندجای شهید وجلاد عوض شدنی نیست، تاکید کرد: متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی نهادهای امنیتی متهم شدند و هفدهم خردا ماه یک چشمه از تضعیف نهادهای امنیتی را در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی دیدیم، مگر فراموش کردید که در دولت خاتمی، وقتی نهادهای امنیتی تضعیف شدند، چه فاجعه ای ببار آمد؟ دیدید که منافقین با خمپاره در تهران به جان مردم و مراکز مذهبی افتادند امروز هم این تضعیف دارد ادامه پیدا می کند.

وی عنوان کرد: در یکی از سخنرانی های چند روز گذشته گفته شده که نهادهای امنیتی از اقتصاد کناره گیری کنند و این بسیار خطر ناک است چراکه اگر نهاد های امنیتی از عرصه های حیاتی کشور کنار گذاشته شوند، بجای این که تروریست را کنترل کنیم آنها بر روی نیروهای امنیتی تاثیر خواهد گذاشت.

صفرزاده بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود اگرچنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌ها است ایستادگی نمی کرد، تا حالا ما گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم.

وی یاداور شد: دستگاه‌های مرکزی کشور اختلال دارند و  همه این ها حکایت از همان اختلالی است که مقام معظم رهبری فرمودند دستگاه‌های مرکزی کشور در تشخیص مسائل اصلی دچار  اختلال هستند این که برای پخش فلان آهنگ قبل از افطار مناظره و نامه‌نگاری شود و صدها مسئله اصلی رها شود، حکایت از اختلال در سیستم فرهنگی و فکری کشور دارد.

استراتژی چالش در برابر سازش، کدام هزینه بیشتری دارد

امام جمعه زاینده رود خاطرنشان کرد: این که نظام آموزشی در بیرون از کشور نوشته می شود و نظام آموزشی کشور نادیده گرفته می شود، این که نهاد های امنیتی تضعیف می شوند، این که ایستادگی در مرکز اصلی فتنه‌ تضعیف می شود، این که می گویند چالش با ابرقدرت ها هزینه دارد؛ دلیل بر همین اختلال است.

وی اذعان کرد:  باید گفت سازش هزینه دارد نه چالش، مگر ایران در قبل از انقلاب، لیبی بعد از تسلیم شدن قذافی و سعودی در این زمان نیمی از ذخائر خود را هزینه نوکری ارباب نمی کند!؟ هزینه های واقعی بی توجهی به مسائل اصلی، بی توجهی به اقتصاد مقاومتی، بی توجهی به تولید و اشتغال، تضعیف نهاد های امنیتی، نادیده گرفتن نظام آموزشی کشور؛ و نادیده گرفتن صدها مسئله اصلی هزینه دارد.

کد خبر 306089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.