اصفهان پیشتاز کشوردر موضوع شبکه فاضلاب/کشورهنوز درگیرمساله تامین آب شرب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هنوز موضوع آب شرب تعداد زیادی از شهرهای کشور حل نشده است، اما خوشبختانه امروز شبکه فاضلاب اصفهان را به پایان رساندیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا هاشم امینی شامگاه گذشته در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، با تاکید بر اینکه این پروژه ها یک تحول بزرگ زیست محیطی و بهداشتی در کلانشهر اصفهان تلقی می شوند، اظهار داشت: بهره برداری از فاضلاب محلات حاشیه شهر اصفهان، ادامه پروژه فاضلاب نجف آباد و هم چنین فاضلاب کهریزسنگ و کوشک همزمان انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۳۳۵ میلیارد تومان برای اجرای شبکه های فاضلاب شهری و زیرساخت های فاضلاب هزینه شده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات بخش خصوصی و مردمی تامین شده و حتی ریالی از بودجه های دولتی در این بخش هزینه نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پروژه فاضلاب محلات شهر اصفهان یکی از مطالبات مردم این منطقه بود، تصریح کرد: در این پروژه حدود ۲۸ میلیارد تومان برای۵۰ برای کیلومتر شبکه فاضلاب هزینه شده و امیدواریم تا چند سال آینده تمام مناطق حاشیه شهر اصفهان از نعمت شبکه فاضلاب برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: در حالیکه هنوز موضوع آب شرب تعداد زیادی از شهرهای کشور حل نشده اما خوشبختانه امروز شبکه فاضلاب اصفهان را به پایان رساندیم.

امینی به کلتکور فاضلاب مناطق شمالی و شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود ۲۰ کیلومتر در بافت شهری اصفهان اجرا شده و اگر در شبکه فرسوده فاضلاب دچار مشکل شویم می توانیم بخشی از فاضلاب را در آن نقاط سوئیچ کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در راستای کلکتور نگین صورت گرفته است، افزود: حذف ایستگاه پمپاژ خمینی شهر و دستگرد پس از ۴۰ سال یکی از این اقدامات بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: همچنین قرار بود مطالعات پروژه فاضلاب شهر کوشک و اصغر آباد در مدت یک سال و نیم انجام شود که خوشبختانه امروز شروع عملیات اجرایی شهر کهریزسنگ و کوشک را شاهد هستیم.

به گفته وی، پروژه کهریزسنگ، کوشک و نجف آباد دارای ردیف اجرایی نیست و بودجه ای نیز از محل اعتبارات دولتی دریافت نمی کند و از طریق سرمایه گذاری داخلی در قالب تبصره ۳ انجام شده است.

امینی تاکید کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهر نجف آباد از سال ۷۵ آغاز شده بوده و تا سال ۹۲ تنها ۲۷ کیلومتر آن اجرا شد، اما از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۸۰ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شد.

گفتنی است در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، از جمله پروژه های افتتاحی بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهرهای سده و ورنامخواست، بهره برداری از پروژه خط انتقال فاضلاب غرب شمال و شرق شهر اصفهان (پروژه نگین)، بهره برداری از طرح اتقاء فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان، آغاز عملیات پروژه فاضلاب شهر کوشک، آغاز عملیات شبکه شهر دیزیچه، آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زون شرقی شهر نجف آباد و... بود.

کد خبر 305964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.