جای هیچ گونه نگرانی از نظر تب کریمه کنگو در دهاقان نیست

دهاقان- رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان ،گفت:جای هیچ گونه نگرانی از نظر تب کریمه کنگو در این شهرستان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، محمدرضا قاسمی،با بیان این مطلب اظهار داشت: در شهرستان دهاقان تدابیر لازم برای مبارزه با این بیماری اتخاذ شده و خوشبختانه تا کنون اوضاع تحت کنترل بوده است و هیچ گزارشی از احتمال ابتلا به این بیماری داده نشده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از بروز بیماری تب کنگو در دهاقان،اذعان داشت:برگزاری ۷جلسه آموزشی با همکاری اداره جهاد کشاورزی ودهیاران وبا حضور مسئولان ادارات،قصاب هاوسلاخ ها،کارکنان کشتارگاه،عشایر،دامداران،اهالی روستا ورابطین بهداشت انجام شده،همچنین تاکنون یکصدهزار متر مربع از جایگاه های نگهداری دام بصورت رایگان سمپاشی شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان با توجه به اینکه روزانه ۴اکیپ دامپزشکی برای انجام سمپاشی به واحد هاوجایگاه های نگهداری دام اعزام می شوند،افزود:تاکنون  ۱۵هزار راس دام عشایری برعلیه این بیماری سمپاشی شده است.

به گزارش ایمنا،تب کریمه کنگو از طریق گزش به وسیله کنه‌های روی بدن دام، تماس با خون و لاشه حیوان آلوده یا تماس با خون و ترشحات بدنی فرد آلوده از دام به انسان یا از انسان به انسان منتقل می‌شود؛ البته در مواردی انتقال بیماری از طریق هوا و نزدیکی به بیمار نیز صورت می‌گیرد.                       

کد خبر 305848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.