برکت همنشینی با امام(ره) در زندگی پورمقدس هویداست

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همنشینی از عوامل موثر در هدایت انسان است، گفت: دکتر پورمقدس توفیق داشته تا با در امام خمینی (ره) همنشنین بوده است و برکت این توفیق در زندگی ایشان مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در تالار در آیین تجلیل از مسعود پورمقدس پزشک امام راحل اظهار کرد: تکریم و تعظیم از شخصیت عزیزمان دکتر پور مقدس که سالها توفیق داشتند در خدمت حضرت امام بودند این توفیق را خدمت ایشان و جامعه پزشکی اصفهان تبریک عرض می کنم.

وی افزود: دانشمندان موثر در هدایت انسان را غیر از تعقلی که از دورن است و انبیائی که از بیرون برای هادی انسان ها هستند عامل را در هدایت ما موثر می دانند؛ یکی پاکی نطفه است و ناپاکی آن در ضلالت انسان تأثیر دارد؛ دیگری خوراک حلال است که امروزه از آن بسیار یاد می شود و در برابر آن یک لقمه غذای حرام در انسان تا  40 روز موثر است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دیگری محیط زندگی انسان است و محیط ناسالم انسان را به ضلالت می کشاند؛ دیگری تربیت پدر و مادر است که در راستی و ناراستی انسان موثر است؛ دیگری استاد است چراکه استاد خوب می تواند از پدر و مادر موثر تر باشد و ششمین عامل رفیق برای انسان است؛ از بین این 6 عامل بیرونی که خارج از اختیار انسان است تأثیر گذارترین آن عامل ششم است؛ به گونه ای که مجالست می تواند نقش منفی نطفه، محیط، غذای حرام، استاد و پدر و مادر را جبران کند.

وی اشاره کرد: این 6 عامل به معنای سلب اختیار از انسان نیست اما در نهایت انسان است که تصمیم گیر برای انتخاب است؛ توفیق مجالِست با یک مرد الهی را دکتر پور مقدس داشته است و این توفیق تأثیر و برکت در زندگی ایشان و اطرافیان وجود خواهد داشت.

کد خبر 305838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.