رونمایی از اولین اطلس محیط زیستی مناطق به مناسبت هفته محیط زیست

نشست شورای سیاستگذاری هفته محیط زیست با حضور سازمان ها و نهادهای متولی در شهرداری مرکز برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در نشست شورای سیاستگذاری هفته محیط زیست گفت: حقوق و نیاز اصلی مردم برخورداری از سلامت و محیط زیستی مطلوب است. در واقع هفته محیط زیست بهانه ای برای فراهم کردن امکانات مناسب جهت توجه به این حق و نیاز شهروندان است.
وی ادامه داد: شهر تهران به مدیریت یکپارچه نیاز دارد زیرا تاب آوری شهر بیش از این امکانپذیر نیست. 
گلمکانی با اشاره به ظرفیت دیگر سازمان ها در برگزاری اینگونه برنامه ها، گفت: همه دستگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی باید نیروهای خود را جهت برگزاری مطلوبتر مناسبت های محیط زیستی به ویژه هفته محیط زیست 16 الی 22 خردادماه بسیج نمایند.
وی ضمن معرفی کمپین ضیافت سبز در شهر تازه افزود: با توجه به برگزاری برنامه ها و افطاری های ماه مبارک رمضان توصیه می شود از ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده شود تا محیط زیست دچار آلودگی نشود، که در این زمینه کانون ها نیز سهم ویژه ای در گسترش فرهنگ استفاده از ظروف چندبار مصرف می توانند داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به شعار هفته محیط زیست "ارتباط مردم با طبیعت" گفت: آشتی شهروندان با طبیعت به ویژه در شهرها و کلانشهرها از اهمیت زیادی برخوردار است که یکی از راه های تحقق آن، اتصال محلات با زون هایی طبیعی مانند پارک های ملی و تفرجگاه های طبیعی شهر از طریق برگزاری تورهای طبیعت گردی است.
وی با تاکید بر برگزاری کمپین ها در پارک ها و طبیعت حومه شهر، ادامه داد: فعالیت این کمپین ها نیازمند ایجاد ساختار حمایتی از پویش های مردمی است.
گلمکانی درخصوص مدیریت یکپارچه شهر، گفت: حضور دائمی مردم و مدیریت شهری یک ارتباط دو سویه است که در نهایت منجر به پاسخگوهی مطلوب به نیازهای محیط زیستی مردم می شود.
ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه طبیعت یک کشور سرمایه آن محسوب می شود، گفت: فرزندانمان را باید با برنامه ریزی مناسب از زندگی ماشینی به سمت پیوند با طبیعت هدایت نماییم.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در پایان خواستار توجه هرچه بیشتر سازمان ها و نهادهای ذیربط به محیط زیست شد و اظهار داشت: حرف هایمان نباید شعارگونه باشد بلکه باید مصداق عینی داشته باشد، زیرا شعاری بودن نتیجه ای عکس خواهد داشت.
لازم به ذکر است، برنامه هایی از قبیل برگزاری تورهای گردشگری با موضوع شعار هفته، برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص  حفظ محیط زیست، رونمایی از اولین اطلس محیط زیستی مناطق 22گانه، از رده خارج کردن  180 تاکسی فرسوده در هفته محیط زیست، معاینه فنی اتوبوس های شرکت واحد و موتورسیکلت ها، افتتاح سیستم تصفیه  فاضلاب شرکت سایپا، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی توسط سازمان ها و نهادهای متولی در هفته محیط زیست اجرا می شود.
کد خبر 305721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.