حریف ایران چگونه جهانی می‌شود؟

حریف تدارکاتی ایران اگرچه جزو تیم‌های شاخص فوتبال اروپا محسوب نمی‌شود اما دست‌کم تا اطلاع ثانوی از شانس صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برخوردار است.

به گزارش ایمنا، مونته‌نگرو که در گروه E انتخابی جام جهانی اروپا رقابت می‌کند با سپری شدن پنج هفته از این رقابت‌ها پشت سر لهستان و بالاتر از دانمارک، رومانی و ارمنستان در رده دوم جای دارد. در این گروه لهستان با قدرت بر صدر جدول ایستاده و قزاقستان با اختلاف قعرنشین است. در این بین، رقابت بین مونته‌نگرو، دانمارک، رومانی و ارمنستان تا به اینجا بسیار نزدیک بوده به گونه‌ای که تنها یک امتیاز بین این چهار تیم فاصله انداخته است. این یعنی که یک برد یا باخت می‌تواند به کلی رتبه آنها را به شکلی مثبت یا منفی دستخوش تغییر کند.

مونته‌نگرو اگر جایگاهی را که با اتمام دور رفت از آن خود کرد در پایان رقابت‌های این گروه حفظ کند می‌تواند امیدوار باشد که به عنوان تیم دوم به پلی‌آف برسد و در صورت موفقیت در ۲ دیدار رفت و برگشت در این مرحله برای اولین بار در عمر ده‌ساله خود جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

لازم به ذکر است که بدترین تیم دوم گروه‌های ۹ گانه در پایان مرحله گروهی شانسی برای حضور در پلی‌آف ندارد و اتفاقاً این همان عنوانی که در پایان دور رفت به مونته‌نگرو رسید!

کد خبر 305545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.