سرچشمه افوس در دل دامنه ارتفاعات سرسبز زاگرس+تصاویر

افوس، شهر کوچک و توریستی زیبایی است که در غربی ترین نقطه استان اصفهان (فاصله 165 کیلومتری مرکز استان) و در دامنه ارتفاعات سرسبز و پوشیده از برف زاگرس مرکزی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سرچشمه افوس، چشمه ای دائمی و پرآب است که در فاصله 2 کیلومتری جنوب شهر گردشگری افوس، غربی ترین شهر استان اصفهان و در ارتفاع حدود 2600 متری از سطح دریا واقع شده است. این چشمه بر دامنه شمالی ارتفاعات پربرف افوس، از رشته کوه های مرکزی زاگرس قرار دارد و همه ساله پذیرای گردشگران فراوانی از سراسر کشور است.

آلاچیق های ساخته شده در اطراف رودخانه این چشمه، آب و هوای خنک در تابستان و چشم اندازهای بدیع کوهستان در بهار و تابستان، این منطقه را به یکی ار اهداف گردشگری دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. بهترین زمان بازدید از این منطقه، نیمه اردیبهشت ماه تا آخر خرداد ماه است.

وجود کوههای بسیار بلند و بارندگی زیاد در فصول مختلف سال در فصل زمستان به صورت برف در ارتفاعات و ایجاد برف انبارهای فراوان در دره های عمیق و گودال ها باعث شده است که چشمه های بسیاری از این منطقه روان شود.

مهمترین این چشمه ها چشمه بزرگ قبله ( سراب سرچشمه )می باشد. به همین علت شهر افوس را شهر چشمه ساران نیز می گویند.

سرچشمه تا شهر 3 کیلومتر فاصله دارد و در دل کوه واقع شده است. آب آن با جوشش از زمین و از ریشه کوه تامین کننده یکی از سرشاخه های زاینده رود می باشد.

طبیعت بکر و دست نخورده سرچشمه افوس بین شهر و سرچشمه و دامنه کوه قبله ساخته شده است و در اطراف آن، مناظر بسیار زیبا و طبیعی، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

وجود مناظر طبیعی، دیدنی، و چشمه ساران فراوان ، سد خاکی در جوار مسیر ارتباطی شهر و سرچشمه و آب و هوای بسیار خنک در اوج گرمای تابستان باعث جذب گردشگران و دوست داران طبیعت به این منطقه شده است.

کد خبر 305269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.