شهرستان برخوار تاکنون از تب کریمه کنگو در امان مانده است

برخوار - اکیپ های سمپاشی و آموزشی برای حفاظت دامداران و دامداری های برخوار از تب کریمه کنگو فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از فعالیت ۸ گروه برای مبارزه، پیشگیری و آموزش از تب کریمه کنگو در برخوار خبر داد.

محمد حق شناس گفت:‌ این گروه ها شامل چهار گروه مبارزهو پیشگیری و چهار گروه آموزشی است که در سطح شهرها و روستاهای شهرستان برخوار فعالیت می کنند.

وی افزود: مبارزه و سمپاشی با همکاری شهرداریها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از یک هفته گذشته آغاز شده و تاکنون در دامداری های روستاهای مرغ، ‌دنبی، شورچه، ‌شور آباد، علی آباد چی و علی آباد ملاعلی و شهر دولت آباد پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اظهار داشت: ‌سمپاشی در دامداری های شهرهای دستگرد، خورزوق، ‌سین، شاپورآباد و حبیب آباد ‌از روزهای آینده شروع می شود.

وی گفت:‌ با توجه به اطلاع رسانی به شهروندان و روستاییان و دامداران با هرگونه ورود و خروج دام به شهرستان و ذبح های خانگی و متفرقه برخورد جدی می شود.

حق شناس افزود: کشتارگاه حبیب آباد برخوار با نظارت کامل عوامل دامپزشکی و بهداشتی پاسخگو است و آموزش کامل برای مقابله با تب کریمه کنگو  به قصاب ها و دامدارن در کشتارگاه داده شده است.

وی اظهار داشت: دامداران و روستاییان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید در  دامداری ها برای رعایت بهداشت از چکمه و لباس کار استفاده کنند و برای مبارزه باکنه ها، سمپاشی مرتب و بموقع داشته باشند.

مدیر شبکه دامپزشکی برخوار گفت:‌ مردم برای تهیه گوشت باید از مراکزی که گوشت آنها به مهر بازرسی دامپزشکی و یاکشتارگاه مهمور شده خریداری کنند و پس ازذبح به مدت ۲۴ ساعت گوشت را در یخچال با زیر چهار درجه نگهداری کنند.

کد خبر 305176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.