طرح مبارزه با سالک در منطقه آقا علی عباس (ع) بادرود آغاز شد

نطنز- مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نطنز گفت: طرح مبارزه با منبع و مخزن سالک در دو منطقه امامزاده آقا علی عباس (ع) و روستای متین آباد از توابع بادرود به وسعت هزار و ۶۰۰ هکتار در حال انجام است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سرگرد پاسدار حسنعلی رحمانی در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح مبارزه با بیماری سالک در شهرستان نطنز خبر داد و اظهار کرد :این طرح در دو منطقه امامزاده آقا علی عباس (ع) و روستای متین آباد و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز در حال اجراست.

رحمانی افزود: طرح مبارزه با منبع و مخزن سالک هم اکنون در منطقه ای به وسعت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: جونده کشی در حاشیه جنگل ها و بیابان های اطراف امامزاده آقا علی عباس (ع) و روستای متین آباد برای اجرای برنامه عملیاتی مبارزه با سالک و با شرکت ۱۰ نفر از بسیجیان انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نطنز با بیان اینکه این طرح در دو مرحله انجام می شود، بیان کرد: به طور متوسط روزانه ۱۰ نیروی بسیجی، با ناقلین بیماری سالک مبارزه می کنند تا این بیماری شیوع پیدا نکند.

وی اضافه کرد: جوندگان صحرایی به عنوان مخزن بیماری سالک شناخته می شوند و برای کنترل این بیماری لازم است تا طرح جونده کشی در مناطق آلوده انجام شود و ما امیدواریم در پایان این طرح به هدف اصلی که همان کنترل بیماری سالک است دست پیدا کنیم/.

کد خبر 304807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.