رشد پنج درصدی محصولات زراعی و باغی استان اصفهان

تولید بخش زراعی و باغی در استان اصفهان طی سال های ۹۲ تا ۹۵ از ۱۲ میلیون تن به ۱۳.۴ میلیون تن، معادل پنج درصد رشد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رییس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه امنیت غذایی، مهم‌ترین امنیت هر جامعه‌ای است، گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ارتباطات بین المللی در بازار جهانی توسعه صادرات است. همچنین در دولت تدبیر و امید اقدامات مفیدی در خصوص تولید محصولات استراتژیک و افزایش بهره‌وری انجام شده است.

سیدمحمد موسوی با بیان اینکه تولیدات دامی در سال ۸۸ تا ۹۱ چهار میلیون تن در سال بوده است، اضافه کرد: از سال ۹۲ تا ۹۵ میزان تولیدات دامی به ۵.۷ میلیون تن رسید و ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشیتبانی امور دام در استان اصفهان پشتوانه نظارت بر تولید گوشت قرمز و سفید است، بیان داشت: تولید در بخش زراعی و باغی از سال ۹۲ تا ۹۵ از ۱۲ میلیون تن به ۱۳.۴ میلیون تن، معادل ۵ درصد رشد رسید.

وی ادامه داد: تعداد دام در استان اصفهان به جز دام‌های عشایر برابر با ۲.۹ رأس دام و ۴۳۰ هزار رأس گاو و گوساله است. هم‌چنین تعداد واحدهای صنعتی در استان اصفهان یک هزار و ۶۲۳ واحد و تعداد واحد صنعتی و سنتی  ۹ هزار و ۶۰۰واحد است.

موسوی با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ تولید شیر خام در رتبه نخست در سطح کشور قرار گرفته است، گفت: اصفهان با تولید یک میلیون و ۲۹۳ هزار تن شیر خام رتبه نخست در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۶۷ هزار تن گوشت قرمز در استان اصفهان تولید می‌شود که با این میزان تولید استان اصفهان در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

کد خبر 304344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.