خیابان طالقانی نفس می کشد/ احداث پارکینگ زیرسطحی برای آسایش بیشتر شهروندان

با تکمیل احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت، ترافیک خیابان طالقانی کاهش می یابد.

به گزارش ایمنا، خیابان طالقانی اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های اصفهان و یکی از اصلیترین خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) و نیز چهارباغ اصفهان است.

به دلیل وجود مغازههای طلافروشی در ابتدای خیابان، پاساژ تجاری طالقانی، وجود درمانگاه و اداره برق مرکزی شهر اصفهان و وجود صدها مغازه تعمیرات لوازم خانگی و مغازههای تاسیسات صوتی در این خیابان، نیاز مردم برای تردد و توقف در این خیابان زیاد است.

از این رو روزانه تعداد بسیاری خودرو و نیز موتورسیکلت در این خیابان تردد می کنند که به دلیل عرض کم خیابان و عبور خط اتوبوس تردد در خیابان با کندی انجام می شود.

البته به دلیل توقف پارک دوبله خودروها در این خیابان، مانع تردد آزاد سایر خودروها می شود. بر این اساس تنها راه حل رفع ترافیک این خیابان احداث پارکینگ است تا از پارک خودروها به صورت دوبله در حاشیه خیابان کم عرض طالقانی جلوگیری شود. در این راستا احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت در خیابان طالقانی در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت.

به گفته مدیر این پروژه، پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت در فضایی به مساحت 3300 متر در حال احداث است و اجرای آن تاکنون 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یونس تیموری هزینه اجرای این طرح را 6 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با احداث این پارکینگ که ظرفیت پارک 105 خودرو را دارد، ترافیک خیابان طالقانی کاهش می یابد.

وی عملیات اجرایی این طرح را 8 ماهه عنوان و اظهارکرد: در صورت تکمیل آزادسازی این طرح، عملیات احداث پارکینگ تا پایان تیرماه  به پایان می رسد و این مهم در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

کد خبر 304046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vl IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    0 0
    تکمیل و ازاد سازی خیابان چه شد؟