از رکوردهای انفرادی‌ام راضی نیستم/ باید در شنا سرمایه‌گذاری کرد

ملی‌پوش اصفهانی شنای ایران گفت: شنا رشته پایه‌ است و همه کشورها در در این ورزش سطح بالایی دارند و برای کسب مقام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

جمال چاوشی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار کرد: رقابت‌ها از سطح خوبی برخوردار بود و تیم‌ها با بهترین شناگران خود در این بازی‌ها حاضر شده بودند. خوشبختانه یا متأسفانه همه کشورها در رشته شنا هزینه زیادی می‌کنند چون شنا رشته مادر و پرمدالی است.

وی ادامه داد: در این دوره از بازی‌ها همه کشورها با ترکیب کامل حضور داشتند. کشورهای ترکیه (با ۴۰ شناگر آقا و خانم)، اندونزی، الجزایر و آذربایجان از جمله کشورهای قوی حاضر در این رقابت‌ها بودند که شناگران آن‌ها رکورداران مسابقات جهانی و المپیک هستند.

چاوشی‌فر افزود: تیم ایران با ترکیبی از شناگران قدیمی و جوان خود در این رقابت‌ها حاضر شد و ملی‌پوشان رکوردهای خوبی را هم به ثبت رساندند که در مجموع توانستیم ۲ رکورد ملی را کاهش دهیم و در رشته‌های ۴ در ۱۰۰ متر تیمی آزاد و مختلط مقام سوم را به‌دست آوریم.

ملی‌پوش اصفهانی شنا بیان کرد: بعد از پایان مسابقات لیگ، وقفه‌ای در تمرینات‌مان ایجاد نشد و مداوم در استخر آزادی تمرین می‌کردیم. مسلماً برای حضور در چنین رقابت‌هایی به تدارکات بیشتری نیاز است در حالی‌که ما اردوی برون‌مرزی هم نداشتیم.

وی عنوان کرد: کسب مقام در رشته‌های انفرادی شنا سخت است. از هر کشور ۲ ورزشکار در هر رشته‌ای شرکت می‌کند. تقریباً همه کشورها در رشته شنا از سطح بالایی برخوردار هستند و در این رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در برخی از رشته‌های ورزشی کشورهای کمی سرمایه‌گذاری می‌کنند و تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. اما در این مسابقات حدود ۳۰ کشور در رشته شنا حضور داشتند و همگی با آمادگی کامل به مصاف رقبا رفتند.

چاوشی‌فر گفت: ایران پس از غیبت چند دوره‌ای در بازی‌های کشورهای اسلامی، امسال به مصاف رقبای پرقدرت خود می‌رفت اما با این وجود در رشته‌های تیمی عملکرد خوبی داشت. در مقابل در رشته‌های انفرادی نیاز به آمادگی بیشتری داشتم و از رکوردهای شخصی‌ام راضی نبودم چون نتوانستم بهترین رکوردهایم را به ثبت برسانم. در مجموع عملکرد تیم کشورمان در رشته‌های تیمی خیلی بهتر از انفرادی بود که نتیجه آن هم کسب عنوان سومی این دوره از بازی‌ها شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای کسب نتایج بهتر در دوره‌های بعدی بازی‌های کشورهای اسلامی چه مواردی را باید مدنظر قرار داد، خاطرنشان کرد: برای کسب جایگاه بهتر نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت داریم. شنا رشته دیربازدهی است و برخلاف برخی از رشته‌ها که ورزشکاران از سن ۱۶ سالگی رشته قهرمانی را شروع می‌کنند یا کلاً ورزش را از سن ۱۶- ۱۷ سالگی شروع کردند و تا قبل از آن رنگ ورزش را ندیدند و یک‌سال بعد مدال آسیایی کسب می‌کنند متأسفانه در شنا نمی‌توان ورزشکار را در سن ۱۶ سالگی تازه کشف کرد.

چاووشی‌فر اضافه کرد: بهترین سن برای استعدادیابی در ورزش شنا سن ۸ سالگی است که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، آموزش صحیح و مداوم، اصلاح تکنیک و تمرینات مستمر شناگران در سن ۱۶ سالگی به بار نشینند.

ملی‌پوش شنای اصفهانی در مورد مسابقاتی که پیش‌رو دارد، بیان کرد: بازی‌های داخل سالن ترکمنستان و همچنین مسابقات رده‌های سنی آسیای ازبکستان در مرداد ماه و شهریور ماه برگزار می‌شود که برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شوم.

کد خبر 304043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.