حضور پرشور مردم در انتخابات نمایشی از بصیرت مردم و ایمان به ولایت فقیه

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت:امروز شاهدیم مردم ولایت مدار ما همچون سنوات گذشته دعوت مقام معظم رهبری را با جان و دل لبیک گفتند و در پای صندوق های رای حضوری وصف ناپذیر و حماسی را رقم زدند و این حضور بار دیگر دل دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاد و دشمنان را مایوس کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود سرافراز در حاشیه حضور خود برای شرکت در دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی،  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با توصیه رهبر معظم انقلاب یک انتخابات گسترده، بانشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیت در کشور برقرار شود و بنا به فرمایشات معظم له اصل مطلب در مسئلهٔ انتخابات، ایجاد حماسهٔ سیاسی است؛ حضور حماسی مردم در پای صندوق‌ها است. حماسه یعنی آن کار افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام می‌گیرد.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر رأیی که شما به یکی از این نامزدهای محترم بدهید، رأی به جمهوری اسلامی داده‌اید. رأی به هر نامزدی، رأی به جمهوری اسلامی است؛ رأی اعتماد به‌نظام و سازوکار انتخابات است. اینکه شما وارد عرصهٔ انتخابات می‌شوید؛ چه آن‌کسی که نامزد ریاست جمهوری است، چه آن‌کسی که انتخاب می‌کند - مثل من و شما - نفْس ورود در این میدان، به معنای اعتماد به جمهوری اسلامی و اعتماد به سازوکار انتخابات است؛ در درجهٔ دوم هم، رأی به کسی است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بندهٔ حقیر تشخیص داده‌ایم که برای آیندهٔ کشور مفیدتر از دیگران است لذا در این صورت است که همه به تکالیف خود عمل کرده‌ایم

انتخابات، به رخ کشیدن اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل چشم سیاستمداران در دنیا

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مقام معظم رهبری انتخابات را به رخ کشیدن اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل چشم سیاستمداران در دنیا دانستند از این رو باید گفت نظام جمهوری اسلامی را امام خمینی(ره) به بشریت عرضه کردند و امروز نیز با حضور حماسی و پرشور در انتخابات بار دیگر تبلور این اندیشه نو در معرض دید جهانیان قرار دادند.

وی ادامه داد: همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید توجه داشته باشند خداوند متعال ناظر بر همه اعمال ماست و همچنین عملکردمان در معرض دید و قضاوت مردم قرار دارد و از سوی دیگر باید توجه داشت که نگاه جهان نیز به انتخابات ایران است و از این جهت باید اخلاق را در انتخابات رعایت کنیم که زیرپاگذاشتن اخلاق نتایج مثبت انتخابات در کشور را کمرنگ جلوه می دهد.

سرافراز اضافه کرد: مسئولان کشور در هر سمتی در کشور قرار می گیرند با واسطه انتخاب و رای مردم است و از این جهت به تعبیر امام خمینی(ره) مردم ولی نعمت مسئولان و نظام هستند از این رو باید گفت مسئولان هرچه دارند از مردم است لذا اگر مقبولیت مردم نباشد هیچ مسئولی در منصب خودنمی تواند در هیچ شرایطی، شرایط لازم را برای موفقیت داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که در بحث نظام مقدس جمهوری اسلامی یک بحث مشروعیت وجود دارد که همان حکومت اسلامی است که مشروعیت لازم را به همراه دارد اما بحث دیگر بحث مقبولیت است که این مهم از ناحیه مردم محقق می شود و به تناسب مسئولانی که در مناسب مختلف قرار می گیرند باید بدانند ولی نعمت آنها مردم هستند از این جهت مقام معظم رهبری فرمودند هر کس رأی بیاورد، برنده اصلیِ انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

حضور حداکثری در انتخابات نشانه سلامت و اعتماد به نظام است

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: اگر مردم به صحنه ورود پیدا نکنند حضور مسئولان در مسند ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی و شهر و روستا محقق نخواهد شد لذا تمام سازوکارهای اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه بستگی دارد.

وی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات که نشان از شکوه و عظمت نظام دارد اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم پاسخی است به دشمنان این مملکت تا بدانند مردم همچون گذشته به اصول خود و انقلاب پایبند بوده و همیشه در صحنه حضور دارند و این مهم تاثیر بسزایی در معادلات منطقه و جهان و همچنین تامین امنیت کشور دارد.

سرافراز خاطرنشان کرد: امروز دنیا روی حضور مردم در انتخابات حساب باز کرده و هرچه این حضور حداکثری و با شکوهتر باشد اقتدار ایران اسلامی در چشمان جهانیان بیشتر خواهد بود لذا باید گفت حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در انتخابات باعث موفقیت و سربلندی ایران اسلامی است که البته مردم ما همواره با بصیرت کامل و زمان شناسی در صحنه های مختلف همچون انتخابات حضور پرشور داشته و دارند.

وی اذعان کرد: امروز شاهدیم مردم ولایت مدار ما همچون ثنوات گذشته دعوت مقام معظم رهبری را با جان و دل لبیک گفتند و در پای صندوق های رای حضوری وصف ناپذیر و حماسی را  رقم زدند و این حضور بار دیگر دل دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاد و دشمنان را مایوس کردند.

حضور مردم در انتخابات نمایشی از بصیرت مردم و ایمان به ولایت فقیه

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: هر کس که شهر و کشورش را دوست دارد و خواهان پیشرفت و عزت و اقتدار کشور و نظام اسلامی است باید در انتخابات شرکت کند و این حضور حداکثری مردم در انتخابات است که باعث یاس و ناامیدی دشمنان ملت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ۳۸ سال گذشته هیچ انتخاباتی سالم تر از انتخابات ایران اسلامی در جهان نبوده است،  تاکید کرد: آنچه مسلم است همه باید تابع قانون باشیم چه کسی که در این میدان  پیروز باشد و  چه کسی که نتوانسته باشد رای حداکثری مردم را کسب کرده باشد و همه باید  قانون را عمل کنند و باید گفت هنجار شکنی و قانون شکنی در کشور جایی ندارد چراکه در سال ۸۸ هزینه گزافی برای این بحث به کشور تحمیل شد.

سرافراز متذکر شد: فتنه ۸۸ تجربه تلخی بود که  شیرینی حضور ۴ میلیونی را به کام مردم تلخ کرد لذا دیگر نباید اجازه داد چنین اتفاقی در کشور رخ دهد چرا که فتنه ۸۸ به دلیل عدم تمکین به قانون رخ داد بنابر این باید هوشیار بود تا خدایی ناکرده شاهد وقوع چنین مسائلی در کشور نباشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات باید امنیت کشور به‌صورت کامل محفوظ بماند و هرکسی تخطی کند بداند سیلی خواهد خورد.

کد خبر 303526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.