101 هزار نفر در شهرستان مبارکه واجد شرایط رای هستند

مبارکه- فرماندار مبارکه گفت: ۱۰۱ هزار نفر در شهرستان مبارکه واجد شرایط در شرکت انتخابات هستند و بیش از سه هزار و 200 نفر رأی اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.

علی‌اصغر ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه افزود: ۱۰۱ هزار نفر از جمعیت ۱۴۳ هزار نفری شهرستان مبارکه ، واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و از این تعداد سه هزار و دویست نفر رأی اولی در این شهرستان وجود دارد.

ذاکری با بیان اینکه همه تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند و پرشور با مشارکت گسترده مردم در شهرستان بکار گرفته‌ایم، گفت: یک هزار و ۵۳۰ نفر عوامل اجرایی وظیفه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مبارکه را بر عهده دارند.

وی افزود: ۷۸ شعبه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ۷۵ شعبه برای انتخابات شورای اسلامی در 6 شهر و ۲۴ روستا شهرستان مبارکه برنامه‌ریزی و در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار مبارکه بابیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در شهر مبارکه به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: اقدام‌های آموزشی لازم برای آشنایی شهروندان با نحوه رأی دادن در انتخابات الکترونیک انجام‌شده است.

وی  جلب اعتماد مردم را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای حضور حداکثری آن‌ها در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد و اظهار کرد: انتخابات پیش رو  برای کشور بسیار مهم و تأثیرگذار  است و باید برگزاری انتخابات و حرکت و استمرار نظام در رسیدن به قله‌های موفقیت در عرصه‌های داخلی و خارجی تلاش کنیم.

ذاکری با اشاره به تعداد کل داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مبارکه گفت: ۴۰۹ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان ثبت نام کردند  که از این تعداد ۲۲۵ نفر در حوزه شهری و ۱۹۰ نفر در حوزه روستایی، ۵۰ نفر روستاهای بخش مرکزی و ۱۳۴ نفر روستاهای بخش گرکن جنوبی از شش شهر و ۲۴ روستا هستند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد خبر 303302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.