پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر اسلوونی

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه تدارکاتی خود با تیم ملی اسلوونی با ارائه عملکرد هماهنگ تر نسبت به بازی نخست، به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران امشب (دوشنبه شب) در چهارمین دیدار دوستانه و تدارکاتی در اردوی برون مرزی پیش از آغاز لیگ جهانی ٢٠١٧، برای دومین بار به مصاف تیم ملی والیبال اسلوونی رفت.
تیم ملی والیبال اسلوونی که خود را برای شرکت در مسابقات انتخابی جهان در قاره اروپا و حضور در سطح دو لیگ جهانی ٢٠١٧ آماده می کند، اسلوبودان کواچ سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران را به خدمت گرفته است.
در ابتدای این مسابقه سرمربیان دو تیم اعلام کردند که بر اساس توافق قبلی مسابقه دوستانه و تدارکاتی تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی در پنج ست ۲۵ امتیازی برگزار می شود.
تیم ملی والیبال ایران که در دیدار نخست سه بر دو مغلوب تیم آماده اسلوونی شده بود، در دومین جدال تدارکاتی سه بر دو به پیروزی رسید تا با برطرف کردن نقاط ضعف، برای لیگ جهانی آماده تر شده باشد.
ملی پوشان کشورمان در ست های اول و دوم با امتیاز مشابه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب تیم میزبان شدند اما در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند.
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست نخست ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور را به میدان فرستاد و از مهدی مرندی برای دریافت و از مصطفی حیدری برای توپگیری استفاده کرد.
سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی نیز در ابتدای این مسابقه آلن پاژنک، کلمن چبولی، تاین اورنات (کاپیتان)، میتیا گاسپارینی، یانی کوواچیچ، یان کوزامرنیک و دیجان وینچیچ را به میدان فرستاد.
این مسابقه در سالن ورزشی لوبلیانا که با اتوبوس حدود دو ساعت با محل اسکان تیم ملی فاصله داشت برگزار شد. با وجود اینکه مسئولین برگزاری اعلام کرده بودند که این دیدار بدون تماشاگر برگزار می شود، ولی تعداد انگشت شماری تماشاچی در سالن حضور داشتند. از سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی هم چند نفری برای تماشای این مسابقه خود را به سالن ورزشی شهر لوبلیانا رسانده بودند.
در ست اول این دیدار دو تیم تا امتیاز ۱۶ رقابتی پایاپای داشتند ولی در امتیاز ۲۲ اسلوونی چند امتیازی فاصله گرفت تا اینکه عادل غلامی به خط سرویس رفت و با زدن چند سرویس موجی اختلاف را به حداقل رساند، ولی شاگردان کواچ موفق شدند این حداقل اختلاف را تا پایان ست حفظ کنند و این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساندند.
در ست دوم تیم ملی والیبال اسلوونی با زدن سرویس های ریسکی و عملکرد موفق در دفاع روی تور و استفاده از توپ های برگشتی موفق شد از ابتدا چند امتیازی از تیم ایران پیش بیافتد و این اختلاف را تا امتیاز ۲۳ حفظ کردند تا اینکه کولاکوویج با چند تعویض و آوردن فرهاد سال افزون، میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد موفق شد اختلاف امتیاز را به حداقل برساند ولی باز هم اسلوونی کوتاه نیامد و این ست را نیز همانند ست اول ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به اتمام رساند.
در ست سوم از آنجایی که کولاکوویچ در حال تست ترکیب های متفاوت است، بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، مسعود غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد و مهدی مرندی آغاز کرد و مصطفی حیدری هم برای توپ گیری به زمین رفت. در این ست معنوی نژاد در پست پشت خط زن به کار گرفته شد.
شاگردان کواچ در این ست هم در تمامی فاکتورها بی نقص عمل کردند و با توپ گیری خوب موفق شدند از حریف خود که انگیزه زیادی برای شکست این تیم داشت، پیش بیوفتند. اما شاگردان ایگور کولاکوویچ هم با زدن سرویس های هدف دار و عملکرد مناسب در توپ گیری و دفاع روی تور موفق شدند اختلاف امتیاز را کم کنند و در امتیاز ۱۹ از حریف خود پیشی بگیرند.
کولاکوویچ با تعویض معنوی نژاد و آوردن میرزاجانپور در پست پشت خط زن موجب شد تیم ملی ایران در امتیاز ۲۲ بر ۲۰ از میزبان خود پیش بیافتد و سرویس های خوب فرهاد قائمی و توپ گیری مرندی و حیدری با عملکرد خوب میرزاجانپور در پشت خط زن باعث شد، بوبان در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ درخواست وقت استراحت کند. اما این وقت استراحت هم نتوانست این اختلاف را جبران کند و تیم ملی والبیال ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد و دو تیم از نظر ست شماری دو بر یک به سود اسلوونی شدند.
ایگور ست چهارم را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و مسعود غلامی آغاز کرد و مثل سه ست قبل مصطفی حیدری برای توپ گیری در زمین استفاده کرد.

آرامش کولاکوویچ و کادر فنی در کنار زمین و ارائه توضیحات و نکات فنی از سوی ایگور به بازیکنان از نکات جالب توجه این دیدار بود. بازیکنان ذخیره هم با تمام انرژی بازیکنان داخل زمین را تشویق کردند. در این ست با توجه به رقابت پایاپای دو تیم رالی های بازی به نسبت ست های قبل طولانی تر بود و معمولا این شاگردان کولاکوویچ بودند که در رالی های طولانی، امتیازها را کسب می کردند.
چند نفر ایرانی حاضر در سالن هم که از طرف سفارت آمده بودند، در تمام طول مدت مسابقه به تشویق ملی پوشان می پرداختند. عملکرد خوب موسوی و معروف در کار های سرعتی و آبشار های میرزاجانپور در پست پشت خط زن، ایران را در امتیاز ۹ از حریف پیش انداخت و یک دفاع خوب از معروف، امتیاز ۱۳ بر ۱۱ را برای ایران ثبت کرد. روحیه و کار تیمی خوب شاگردان کولاکوویج موفقیت در تمامی فاکتورهای تیمی را به همراه داشت و تیم اسلوونی را دچار مشکل جدی در این ست کرد. وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران شد و سپس چند سرویس خوب از معروف به همراه عملکرد خوب مسعود غلامی موجب شد امتیاز ایران به ۲۰ برسد و ادامه این روند موجب شد تا این ست هم ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران به پایان برسد.
در این ست هر شش بازیکن ایران عملکرد بی نقصی داشتند و موجب شدند تا تیم ایران با اختلاف بالایی امتیاز این ست را از آن خود کند. در پایان این ست دو تیم، دو بر دو برابر شدند و مسابقه به ست حساس پنجم کشیده شد.
ایران ست پنجم را نیز با ترکیب فرهاد سال افزون، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، مسعود غلامی، رضا قرا، سامان فائزی و مهدی مرندی آغاز کرد و حیدری هم در توپ گیری به زمین می آمد. در این ست ترکیب جوانتر ایران عملکرد بهتری نسبت به روز گذشته داشت و رقابتی پایاپای با تیم ملی اسلوونی انجام داد و وقت استراحت های پی در پی کواچ هم نتوانست مقابل عملکرد خوب شاگردان کولاکوویج را در استفاده از توپ های برگشتی و زدن سرویس های هدف دار بگیرد و ایران در امتیاز ۱۱ بر ۶ از حریف خود با چند امتیاز اختلاف پیش افتاد. کولاکوویچ در این ست دائم با بازیکنان صحبت و نکات فنی و تاکتیک های مختلف را به آنها گوشزد کرد.
دقاع روی تور خوب ایران در این ست اختلاف برتری را بیشتر کرد، ملی پوشان کشورمان ۱۵ بر ۸ پیش افتادند. با توجه به اینکه از قبل از بازی مربیان دو تیم توافق کرده بودند، مسابقه در ۵ ست ۲۵ امتیازی برگزار شود این ست نیز تا امتیاز ۲۵ پیگیری شد و در پایان ملی پوشان کشورمان ۲۵ بر ۱۶ در این ست به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر دو فاتح دومین دیدار تدارکاتی با تیم اسلوونی باشند.

کد خبر 303134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.