طرح های کاغذی مردم را خانه‎دار نمی‌کند

نماینده مردم شهرضا در مجلس با تاکید بر اینکه طرح ها برای خانه دار شدن مردم باید متناسب با درآمد خانوارها تدوین شود، گفت: هزینه بالای خرید اوراق تسهیلات مسکن مانع بزرگی برای استفاده از این نوع وام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سمیه محمودی با انتقاد از متناسب نبودن درآمد خانوارها با هزینه های بالای خرید و اجاره بهای مسکن در کشور، اظهار داشت: طرح ها و برنامه ها برای رفع مشکلات در بخش مسکن باید منطبق با واقعیت های اقتصادی خانوارها در کشور باشد.

وی ادامه داد: خانوارهای کارگری بطور میانگین برای فراهم آوردن یک زندگی حداقلی نیاز به درآمد حدود دو و نیم میلیون تومان در ماه هستند که متاسفانه بخش قابل توجهی از کارگران کمتر از این میزان درآمد دارند.

وی افزود: افزایش تسهیلات در بخش مسکن باید با توجه به ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن باشد.  

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس تصریح کرد: باید پذیرفت تسهیلات مسکن به نحوی است که باید تسویه شود، بنابراین باید شرایط وام مسکن به نحوی باشد که خانوارها توانایی پرداخت اقساط وام را داشته باشند.

وی ادامه داد: افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط وام مسکن باعث کاهش میزان هر یک از اقساط تسهیلات می شود که نقش مهمی در تسهیل تسویه وام دارد بنابراین باید به این مهم توجه شود.   

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سود وام باید متناسب با نرخ تورم باشد، افزود:در حال حاضر هزینه بالای خرید اوراق تسهیلات مسکن مانع بزرگی برای استفاده از این نوع وام است که باید اقدمات لازم برای رفع مشکل داشت.

کد خبر 302651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.