سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال 96

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از از آماده شدن بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز به ارزش ریالی 3 هزار میلیارد تومان در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از  پایگاه خبری شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در جمع رییس شورا و اعضای کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی، با اشاره به تکلیف 3 هزار میلیارد تومانی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص سرمایه گذاری، اظهار داشت: کاهش 16 درصدی وابستگی شهرداری شیراز به درآمدهای حاصل از دریافت عوارض ساختمانی و تغییر رویکرد شهرداری شیراز به سمت تامین منابع مالی از طریق درآمدهای پایدار، شهرداری شیراز را بر آن داشت تا به صورت ویژه به بحث سرمایه گذاری ورود کند.

وی افزود: لذا در سال 96 نیز همچون سال های گذشته تداوم تعریف بسته های سرمایه گذاری را در دستور کار خواهیم داشت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ضمن تشریح بسته های سرمایه گذاری شهرداری شیراز در سال 96، توسعه شهر بر پایه نیازسنجی شهری و شهروند محوری و همچنین توجه ویژه به افزایش نقدینگی و کسب درآمدهای پایدار را از مهم ترین معیارهای شهرداری شیراز برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: سعی کرده ایم که بسته های متنوعی را با کاربری های عمرانی، خدماتی، تفریحی، گردشگری، پایانه ای، زیرساخت و ... تدوین کرده و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

اسدی شیراز را بهشت سرمایه گذاران خواند و خاطرنشان کرد: توسعه و عمران کلان‌شهر شیراز، فرصت های طلایی سرمایه گذاری را پیش روی صاحبان سرمایه قرار داده است.

وی ادامه داد: رشد شتابان توسعه کلان‌شهر شیراز و لزوم برخورداری از فضاهای جدید به‌ویژه توجه به محدودیت های موجود در تامین زمین برای ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری، توجه مدیریت شهری شیراز را به سمت ارتفاعات شیراز جلب کرده است.

اسدی با اشاره به اینکه وسعت دید فعالیت های شهرداری شیراز بیکران و فارغ از هر محدودیت زمانی و مکانی است، افزود: شهرداری شیراز در بحث سرمایه گذاری از ارتفاعات غافل نبوده و با نگاهی ویژه، بسته های مختلف سرمایه گذاری مبتنی بر گردشگری را در این بستر فراهم و آماده ارائه کرده است.

وی بر ضرورت انتقال مطب پزشکان به پردیس تخصصی پزشکی شیراز تاکید کرد و گفت: حجم بالای مراجعان و بیماران به مراکز درمانی اصلی شهر و تجمع مطب پزشکان در این محورها، زمینه ایجاد معضلات ترافیکی و پیامدهای اجتماعی را در پی دارد که علاوه بر صرف وقت و هزینه و نارضایتی شهروندان، خدمات رسانی مناسب را با چالش مواجه کرده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: لذا شهرداری شیراز تصمیم گرفت تا در جهت رضایت و رفاه شهروندان نسبت به تدوین بسته های سرمایه گذاری مبتنی بر درمان اهتمام بورزد و زمینه انتقال مطب پزشکان و مراکز درمانی را فراهم آورد.

اسدی در همین خصوص از ساخت مراحل ابتدایی پروژه بزرگ پردیس تخصصی پزشکان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با ساخت و تکمیل این مجموعه و انتقال مطب ها و مراکز درمانی به آن، شاهد کاهش ترافیک و ناهنجاری های اجتماعی در محور های اصلی شهر خواهیم بود.

گفتنی است در این نشست ضمن تشریح بسته های مختلف سرمایه گذاری شهرداری شیراز در سال 96، درخصوص راهکارهای تسهیل و جذب سرمایه گذار و درنتیجه تحقق حداکثری بودجه سرمایه گذاری تکلیفی شورای اسلامی شهر شیراز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 302608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.