سقای بی‌ریا: نامزدی که دارایی‌اش را اعلام نکند از رأی نیاوردن می‌ترسد

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: نامزدهایی که دارایی خود را اعلام نمی کنند می‌ترسند اعلام داراییشان در سبد رأیشان اثر داشته باشد؛ باید منتظر بود تا کدام از نامزدها اعلام دارایی می‌کند و کدام یک، از این کار طفره می‌رود؛ همانگونه که گفته می‌شود آنها را که حساب پاک است، از معامله چه باک است.

محمد ناصر سقای بی ریا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگذاری ایمنا، در رابطه با اعلام دارایی‌های نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: قانونی در این رابطه وجود ندارد پس واجب نیست و الزامی وجود ندارد که نامزدها داراییشان را بیان کنند اما اگر نامزدها با این پیشنهاد موافق باشند، مردم می‌فهمند که چه کسی زندگی اشرافی دارد و چه کسی ساده زیست است؛ چه کسی از طبقه متوسط و چه کسی از طبقه مرفه جامعه است. این یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند مدنظر مردم و تاثیرگذار در رأی مردم باشد.

وی افزود: این نظر خود نامزدها است و کسی نمی‌تواند آنها را مجبور به اعلام داراییشان کند. آنهایی که از این پیشنهاد استقبال نمی‌کنند به این معنی است که محدودیتی در خود می‌بینند، به این معنی که ممکن است اعلام داراییش در سبد رأی او اثر داشته باشد. باید منتظر بود تا کدام از نامزدها اعلام دارایی می‌کند و کدام یک، از این کار طفره می‌رود؛ همانگونه که گفته می‌شود آنها را که حساب پاک است، از معامله چه باک است.

سقای بی ریا در رابطه با اثر اعلام دارایی نامزدها در جامعه بیان کرد: اعلام دارایی در رأی مردم موثر است و سبب می‌شود مردم بهتر بتوانند تصمیم بگیرند، یعنی مردم باید بدانند به چه کسی و متعلق به چه طبقه‌ای رأی می‌دهند و آیا او از جنس خودشان است یا نه؟ آیا یک فرد مرفهی است که نمی‌تواند توجهی به زندگی مردم داشته باشد؟ چون قانونی برای این موضوع وجود ندارد نمی‌توان گفت حق مردم است که دارایی مسئولان را مطالبه کنند. اما می‌توان گفت نامزدی که می‌گوید به فکر مردم است و به طبقه‌ مستضعف و متوسط جامعه توجه دارد، بهتر است دارایی خود را اعلام کند.

وی همچنین گفت: اینطور نیست که ثروت و دارایی به معنای بی‌توجهی است؛ اما در عین حال می‌تواند نوع زندگی را مشخص کند و شاخصی برای اشرافی‌گری باشد. به عنوان نمونه زندگی بعضی ثروتمندان در حد زندگی مردم عادی و قشر متوسط جامعه است، پس داشتن دارایی زیاد دلیلی بر دلسوزی فرد نیست ولی در کنار شاخص‌های دیگر می‌تواند معنی دار باشد.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در رابطه با حقوق و دارایی‌های نجومی ابراز کرد: هر کسی که خود را جای مردم می‌گذارد، اگر این روحیه را دارد که ثروتش را مرتب زیاد کند، مردم چنین کسی را نمی‌پذیرند که بر سر مملکت بیاید.

به گزارش ایمنا، تاکنون رئیسی لیست اموال خود را به مردم اعلام کرده و قالیباف و میرسلیم نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. اما هاشمی طبا گفته است که اموال خود را اعلام نمی‌کند. همچنین روحانی و جهانگیری نیز تاکنون در این مورد موضعی نگرفته‌اند.

کد خبر 302485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.