آمادگی دارم زودتر اموالم را اعلام کنم/ معطل «برجام» نمی مانیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با توجه به امضا شدن قرارداد برجام کوشش می‌کنیم حق خود را احقاق کنیم، اما برای فعالیت‌های مختلف معطل برجام نمی‌مانیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته (دوشنبه 18 اردیبهشت) در برنامه انتخاباتی شبکه خبر سیما، در پاسخ به سوالی درباره معرفی اعضای کابینه‌اش اظهار داشت: برای احترام به آرای نمایندگان و همچنین ایجاد هماهنگی از بین اشخاصی که تاکنون از طریق دفاتر حزب شناسایی کردیم و در آینده شناسایی می‌کنیم افرادی را به موقع معرفی می‌کنند اما اکنون از بردن نام آنها معذورم.

میرسلیم درباره استفاده از جوانان در کابینه دولت احتمالیش، گفت: احترام به تجربه و پیشکسوتی بسیار مهم است، برای اینکه بدانیم چه اشتباهاتی مرتکب شدیم. اعضای هیئت وزیران شبانه روز باید خود را وقف جبران مآفات کنند. متوسط سنی کابینه نباید بیشتر از 50 سال باشد و توانایی لازم برای رسیدگی به مسائل و چاره‌جویی فراهم شود بدون احساس خستگی.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضای خانواده، بستگان  نزدیکان در کابینه‌اش استفاده می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: شرط اصلی این است، فردی که انتخاب می‌شود شایستگی، دانش، تجربه و اخلاق داشته باشد، این شرط اساسی است، ما در مورد افرادی که انتخاب می‌شوند باید بر روی شایسته‌سالاری تعصب بورزیم و خویشاوندی و آشنایی را در نظر نگیریم.

وی درباره هماهنگی بین قوا خاطر نشان کرد: ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که همه باید متناسب با استان‌ها و مزایای خدادادی شناسایی شوند. برای شکوفایی استعدادها اگر هماهنگی بین قوا شکل‌ بگیرد به طور تمام عیار سعی می‌کنیم تا این مسیر را طی کرده و در راه دستیابی به چشم‌انداز نظام و بالا بردن نام مبارک جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

میرسلیم درباره علت پدید آمدن اختلاف بین قوا، متذکر شد: ریشه اختلافات در نفسانیات است من خودم باید به نفسم مسلط باشم و اگر خدایی ناکرده مشکلاتی باقی ماند با همدلی چاره‌جویی کنیم و بدانیم کلام رهبری نیز در این زمینه فصل‌الخطاب است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره روحیه انقلابی‌گری تاکید کرد: من شخصاً‌ انقلابی بودم، نه انقلابی پس از انقلاب و برای پیروزی و سربلندی نظام تلاش کرده‌ام. امروز هم اعتقاد به ارزش‌های انقلاب دارم و در مسیر احیای ارزش‌ها گام برخواهم داشت.

وی افزود: اگر مشکلی در کار سران قوا پدیدار شود، این مشکل به همه سرایت می‌کند؛ در مسئله سبک زندگی توجه به مشکلات و رفع محرومیت باید عملاً الگوی شایسته ارائه دهیم تا خیلی سریع برخی مسائل را حل کنیم.

میرسلیم با اشاره به این که کار کردن با منتقدان بسیار اهمیت دارد و بدون نقد مشفوقانه نمی‌توان مطمئن شد که راه درست می‌رویم، اظهار داشت: گوش شنوا نسبت به انتقاد یک ارزش است و باید در مورد عملکردمان شنوای انتقاد دلسوزان باشیم. برای من اقلیتی که رای نیاورده است ارزشمند است و با سرکوب اقلیت نمی‌توان موفق شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اعلام دارایی مسئولان قبل و بعد از مسئولیت‌شان گفت: من پایبند به قانون اساسی هستم و این اصل هم از اصول مترقی این قانون است و باید دارایی خود را ابراز کنیم و همه وزرا این تکلیف را ایفا می‌کنند. آمادگی دارم زودتر هم آن را اعلام کنم و این پایبندی به طور عملی قابل اثبات است.

وی با اشاره به این که هنگام تقدیم پیش‌نویس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چند کلید واژه مطرح شد که یکی از آنها درون‌زایی و توجه به قابلیت‌های درون کشور و در کنار آن به فعلیت‌ رسیدن این قابلیت‌ها در همه زمینه‌ها است، گفت: کشور ما هیچگاه منزوی نبوده و سعی می‌کردیم توجیه اقتصادی را مد نظر قرار دهیم. مردم شریف ما بدانند ضمن این که اول به مردم مراجعه می‌کنیم اما در عین حال در جایی که احساس کنیم کمک گرفتن ازتجربیات دیگران می‌تواند ما را به دستاوردهای بهتری برساند این مبادلات به لحاظ فنی و اقتصادی اشکالی ندارد.

میرسلیم درباره ارتباط و تعامل با کشورهای اروپایی گفت: ما یک قاعده کلی داریم و آن هم تعامل خودمان با کشورهایی است که در عمل رفتار ظالمانه نداشته باشند. جمهوری اسلامی نمی‌تواند سر سازشی با ظلم داشته باشد و بنابراین کشوری که مبنای وجودی‌اش ظلم و طرد افراد بومی و غصب سرزمین‌ها مثل اسرائیل است، نمی‌تواند با ما همکاری و مناسبات داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره راهبرد مقاومت اظهار داشت: مقاومت تلاشی است که ملت‌ها به خاطر تجاوزی که به فرهنگ و حقوق و سرزمین‌ آنها شده است، برای خودشان انتخاب کرده‌اند و تا زمانی که توطئه‌ها برقرار است خط مقاومت را نگه‌ خواهیم داشت.

وی درباره تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آمریکا در طول 70 سال گذشته هر کاری خواسته انجام داده و از این موارد تحریم، بسیار داشتیم و از هیچ تحریمی دریغ نکرده‌اند اما ما ضمن محکوم کردن با روش‌های دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با کشورهای دوست آنها را رسوا می‌کنیم و خم به ابرو نمی‌آوریم. تحمل کردن مرارت‌ها دشوار نیست.

میرسلیم درباره دو جمله حضرت امام(ره) در وصف آمریکا از جمله عبارت «شیطان بزرگ» و «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» گفت: چه وصف خوبی امام(ره) با این دو واژه کردند، تا زمانی که شیطنت و توطئه آمریکا وجود دارد این شعارها را خواهیم داشت و آمریکا باید آدم بشود تا لیاقت شناخت جمهوری اسلامی را پیدا کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان برنامه شبکه خبر در خصوص برجام اظهار داشت: برجام یک نرمش قهرمانانه بود که دولت از خود نشان داد و موجب شد ما به یک توافق برسیم، متاسفانه 5 + 1 از پس تعهدات بر نیامدند و آمریکا تاکنون برخلاف برجام عمل کرده و اروپایی‌ها هم از آمریکا می‌ترسند.

وی افزود: ما با توجه به امضا شدن قرارداد برجام کوشش می‌کنیم حق خود را احقاق کنیم، اما برای فعالیت‌های مختلف معطل برجام نمی‌مانیم.

کد خبر 302204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.