افتتاح خانه جوانان در 11 استان/ آغاز هفته جوان از امروز

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره نشاط و امید ، در 11 استان خانه‌ جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، محسن طلایی اظهار کرد: سال گذشته در هفته جوان مهمترین شعار ما «نشاط، امید و سرمایه اجتماعی» بود و می‌خواستیم جوانان را به ذوق بیاوریم و وارد میدان عمل کنیم. این کار در سال گذشته بازخورد بسیار خوبی داشت. با توجه به در پیش رو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، شعاری را برای هفته جوان انتخاب کردیم که هم مکمل شعار سال گذشته و هم مفهوم مشارکت در آن گنجانده شده باشد.

وی افزود: انتخابات، رویداد بزرگی در کشور است و حضور جوانان در این رویداد ملی اهمیت زیادی دارد بنابراین در همه روزهای هفته جوان، «مشارکت» را گنجانده‌ایم.

برگزاری جشنواره نشاط و امید در هفته جوان

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جشنواره نشاط و امید در هفته جوان تصریح کرد: بودجه خاصی را برای برپایی این جشنواره اختصاص داده و محتوای خوبی را برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم تا به موضوع نشاط اندکی سازماندهی شده‌ و پرمحتواتر بپردازیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره در استان‌ها با سخنرانی استانداران و برنامه‌های متنوع پرنشاط از جمله فعالیت‌های ادبی و هنری طی یک روز برگزار می‌شود و تقدیر از جوانان برتر از جمله آن‌هاست، اشاره کرد: جشنواره نشاط و امید از هفتم تا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود؛ البته قرار است در بیشتر استان‌ها در روز ۱۸ اردیبهشت - که روز جوان نامگذاری شده است- برپا شود.

طلایی با اشاره به افتتاح خانه جوانان در 11 استان البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، ‌ سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان و لرستان، گفت: با این کار بیشتر استان‌های کشور صاحب خانه جوانان می‌شوند.

وی افزود: مشارکت جوانان و حضور مسئولان را در جشنواره نشاط و امید افزایش داده ایم و این رویداد شامل بخش های ادبی و هنری نیز می شود.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عناوین هفته جوان اظهار کرد: روز اول هفته جوان امروز (۱۶ اردیبهشت) «جوان، مشارکت، ورزش و سلامت»، روز دوم (۱۷ اردیبهشت) جوان، مشارکت و خانواده نام دارد. در این روز برنامه‌های مربوط به ازدواج و خانواده مانند تجلیل از خیرین ازدواج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کل کشور پیش‌بینی شده است. روز سوم هفته جوان (18 اردیبهشت) «جوان، مشارکت و شکوفایی» نامگذاری شده است که روز تولد حضرت علی اکبر(ع) است. در این روز در بسیاری از استان‌ها از جوانان برتر در زمینه‌های مختلف تجلیل می‌شود که از جمله آن‌ها به جوانان کارآفرین، کارمند و کارگر می‌توان اشاره کرد. در 16 اردیبهشت اردوهای و نمایشگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: روز چهارم هفته جوان (19 اردیبهشت) «جوان و مشارکت و محیط زیست» نامگذاری شده است. در سال جاری برنامه‌های پاکسازی محیط زیست با همکاری با سازمان محیط زیست، برگزاری نشست‌های مشترک با جوانان در حوزه محیط زیست و کارگاه‌ها مختلف و گردشگری‌های مختلف را برای این روز تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: روز پنجم(20 اردیبهشت) به نام «جوان، مشارکت و مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است. در این روز برنامه‌های متنوعی متناسب با این عنوان این روز مانند نشست‌های تخصصی، تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دیدار از خیریه‌ها و کمپ‌های گوناگون پیش بینی شده است.

طلایی در پایان اظهارکرد: روز ششم هفته جوان (20 اردیبهشت) «جوان، مشارکت و فراغت» نامگذاری شده است. در این روزبرگزاری اردوهای گردشگری ارزان قیمت، کوه پیمایی، دوچرخه سواری و دیدار رایگان و نیم بهای جوانان از آثار باستانی، سینماها، ورزشگاه‌ها پیش بینی شده است. روز هفتم هفته جوان (21 اردیبهشت) مصادف با ولادت امام زمان (عج) است که روز «جوان، مشارکت و انتظار» نامگذاری شده است و چون در روز جمعه است برنامه هایی مانند زیارت قبور شهدا، برگزاری مراسم شبی با قرآن، دیدار با ائمه جمعه استان‌ها، سفرهای زیارتی ویژه جوانان و ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگر پیش بینی شده است.

کد خبر 301658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.