امیدواریم دولتی سرکار بیاید که به مردم اعتقاد داشته باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: امیدواریم دولتی سرکار بیاید که به مردم اعتقاد داشته باشد و آن‌ها را در امور کشور دخیل کند، تولید را افزایش دهد، ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد را ممنوع و مصرف کالاهای داخلی را فرهنگ‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار پایداری خبرگزاری ایمنا، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان با بیان اینکه تولید و اشتغال صرف داشتن یک دولت خوب محقق نخواهد شد اظهار کرد: در این انتخابات ممکن است افرادی سر کار بیایند که نگاهی به ظرفیت‌های داخل ندارند و وابسته به غرب هستند؛ در این‌صورت باید به دنبال نجات استقلال و نظام برآییم و کار بسیار مشکل خواهد شد.

وی افزود: اگر چنین دولتی مستقر شود، باید 4 سال برای حفظ دین، استقلال و نظام با تمام قوا تلاش کنیم و این امر کار بسیار مشکلی خواهد بود چراکه نتیجه این تفکر به انحلال اقتصادی و نابودی تولید بومی منجر شده و اشتغال و رفاه عمومی و از همه مهم‌تر کارآمدی نظام را خدشه‌دار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر، قطار رشت، قطار کرمانشاه، بیمارستان‌ها و ورزشگاه‌های مختلف در دولت قبل رو به اتمام بوده، تصریح کرد: این پروژه‌های مهم و حیاتی امروز همچنان در همان وضعیت مانده چراکه نگاه دولت به خارج بوده و از توان داخل غفلت کرده است.

وی در رابطه با اهمیت مشارکت مردم برای تحقق اقتصاد بومی و دانش‌بنیان یادآور شد: اگر دیدگاهی بر دولت آینده مستقر شود که به توان داخلی ایمان داشته باشد، باز کار مشکل خواهد بود چرا که باید در میدان عمل این امر را به جامعه اثبات کنیم و برای تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

نقدی با بیان اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت همه جانبه مردم نمی‌تواند کشور را سامان دهد ادامه داد: امیدواریم دولتی سرکار بیاید که به مردم اعتقاد داشته باشد و آن‌ها را در امور کشور دخیل کند، تولید را افزایش دهد، ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد را ممنوع و مصرف کالاهای داخلی را فرهنگ‌سازی کند.

وی ابراز کرد: ما برای تحقق این امر کارهایی انجام داده‌ایم اما این کارها بسیار کم است و محقق شدن واقعی اقتصاد مقاومتی به تلاش همه آحاد ملت نیاز دارد.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی با اشاره به بی‌توجهی به امور پیش‌پا افتاده برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: وقتی افرادِ معتقد، حتی در خرید میوه و مواد غذایی خود مصرف داخلی را رعایت نمی‌کنند، چگونه انتظار داشته باشیم عموم مردم این اصل را رعایت کنند؟

وی با بیان اینکه ده‌ها سال است که با خیانت‌های پی‌درپی، به وارداتچی تبدیل شده‌ایم و صادرات در بازار ما ضعیف شده است اشاره کرد: اگر بازاریان ما به سمت صادرات حرکت نکنند در این دنیایی که هر روز یک ترفند جدید برای بازارسازی ایجاد می‌شود محال است توان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشیم.

نقدی با تاکید بر این مهم که مشارکت مردم بخش اجتناب‌ناپذیری برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: وظیفه بسیج است که مردم را در صحنه، مشارکت داده و توان داخلی را به سمت تولید و مصرف کالای داخلی سوق دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش صادرات به افزایش کیفیت کالای داخلی نیازمندیم، بیان کرد: کیفیت با همت تولید کننده و متخصصان به وجود می‌آید و این امر محقق نمی‌شود مگر با پیوند دانشگاه و صنعت؛ که سال‌های سال است این دغدغه برطرف نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به لزوم هماهنگی صنایع با دانشگاه‌ها متذکر شد: امروز ما در کشور صنعت پتروشیمی و صنایع مختلفی داریم اما متاسفانه پروژه‌های مربوط به این صنایع در دانشگاه‌ها تعریف و تولید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه نظامی و امنیتی، اقتصاد مقاومتی محقق شده است، گفت: زمانی در این کشور در واردات و تولید رادار مشکل اساسی داشتیم اما امروز صدها رادار و موشک پیشرفته بدون وجود نمونه قبلی توسط دانشجویان نمونه داخلی تولید کرده‌ایم.

نقدی با اشاره به اینکه ناتوانی در واردات پدافندها و موشک‌ها از کشورهای خارجی موجب تکیه بر توان داخلی شد، ابراز کرد: این در حالی است که امروز اگر بخواهیم بهترین موتور خودروی جهان را بسازیم توان وارد کردن آن را داریم، اما می‌بینیم در عرصه دفاعی به پیشرفت چشم‌گیر در عرصه داخلی رسیده‌ایم اما در عرصه خودروسازی هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم چراکه در این زمینه به توان داخلی ایمان نداشتیم.

وی ادامه داد: زمانی‌که ناو جماران ساخته می‌شد، مدیر پروژه گیربکس آن‌ را از فرانسه سفارش داد اما پس از مدت‌ها معطلی، این کشور از حاضر به تحویل این قطعه نشد؛ براین اساس ما متخصص آن‌ را در اصفهان پیدا کردیم و در عرض 9 ماه، آن را با تکیه بر توان داخلی تولید کردیم.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه بسیج دانشگاه‌ها باید حرکت کنند و با شناسایی ظرفیت‌های داخلی ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت برقرار کنند اظهار کرد: اگر این امر محقق شود، ما در همه عرصه‌ها می‌توانیم به خودکفایی داخلی برسیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان نمونه صدها برابر بیشتر از متوسط تولید، برداشت محصول دارند، عنوان کرد: این وظیفه بسیج است که راه‌کارها را میان همه کشاورزان به اشتراک بگذارد و تولید را در سطح عمومی افزایش دهد.

نقدی در تبیین راهکاری برای نجات اقتصاد کشور از رکود و بی‌سامانی اشاره کرد: بسیج سرمایه‌ها به سمت تولید، مشکلات اقتصاد را برطرف می‌کند چراکه اگر پول بجای اینکه در بانک ذخیره شود در عرصه تولید جریان پیدا کند مشکلات اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان برطرف خواهد شد.

وی به سوله‌های متروکه‌ای که امروز در کارخانه‌ها وجود دارد اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید در کشور وجود دارد، اما جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره‌های سنگین از بکارگیری آن عاجز هستند که برای حل این مشکل باید ظرفیت‌های داخلی توسط بسیج بکارگیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان اینکه دشمن توان مقابله نظامی با کشور ما را ندارد، تصریح کرد: سایه‌ای از جنگ وجود ندارد که امروز عده‌ای ادعای برطرف کردن آن‌ را دارند چراکه امروز آمریکا از نظر امکانات و تجهیزات توان مقابله با تجهیزات نظامی ما را ندارد.

وی معتقد است: ایجاد ارعاب مردم از جنگ دشمن برای منحرف کردن افکار از اقتصاد و فرهنگ است چراکه این افراد در زمینه اقتصادی دستشان خالی است.

نقدی در پایان ابراز کرد: ما همانطور که در جنگ نظامی خود را به لحاظ دفاعی قوی و استوار کردیم؛ اگر بخواهیم در جنگ اقتصادی به پیروزی برسیم باید با پیروی از همان الگو و با اعتماد به جوانان و نخبگان کشور به رونق اقتصادی بپردازیم.

کد خبر 301581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.