روحانی: دولت کمتر حرف زده و بیشتر عمل کرده است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید برای محرومان فکر بیشتری شود گفت: امروز محرومیت نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن تسلیت حادثه معدن آزادشهر، گفت: انقلاب اسلامی هدف بسیار مهم و واقعه بسیار مهمی در کشور ما بوده و مثل همه انقلاب‌ها فراز و نشیب‌هایی داشته است.

وی افزود: بزرگ‌ترین موفقیت انقلاب بحث استقلال سیاسی بود، بحث مردم‌سالاری بود. همین انتخاباتی که برگزار می‌شود از پیامدهای بزرگ انقلاب اسلامی ماست. مردم ما به راحتی پای صندوق‌ها حضور پیدا می‌کنند و مسائل مختلف را مطرح می‌کنند و این از آثار انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مردم به خوبی استقلال سیاسی و حاکمیت ملی را لمس می‌کنند، اظهار داشت: هرکجا در انقلاب اسلامی امور را به مردم واگذار کردیم توفیق بیشتری را کسب کردیم. هر کجا هم امور مربوط به مردم را با محدودیت مواجه کردیم دچار مشکل شدیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر این نکته که باید در مسائل اقتصاد و فرهنگ آزادی بیشتری به مردم بدهیم، افزود: مردم باید در اقتصادی احساس رقابت کنند و اگر فکر کنند یک دستگاه وابسته به قدرت در امور اقتصاد مداخله ای ندارد، ما حتماً به موفقیت بیشتری در زمینه اقتصاد خواهیم رسید. در زمینه فرهنگ نیز باید زمینه را باید برای همه گروه‌های فرهنگی و انجمن‌ها آزاد بگذاریم که هر کجا آزادی بیشتر بوده شکوفایی بیشتر نیز همراه آن بوده است، بنابراین امروز باید فضا را بیشتر برای مردم باز کنیم. از اندیشه مردم استفاده کنیم و قانون‌مدار باشیم.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: هر کجا مطابق قانون حرکت کردیم، آنجا شاهد شرایط بهتر برای مردم و نظام بوده‌ایم و هر کجا از قانون فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم. عقلانیت، استقامت، آزادی و ایستادگی می‌تواند ما را به حرکت رو به جلو سوق دهد و خلاف آن ما را به عقب‌تر خواهد رساند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید آثار 40 سالگی را مردم در سال آینده مشاهده کنند که افراط در 40 سالگی انقلاب از بین رفته و خشونت‌ها که گاهاً در گوشه و کنار است، کنار رفته و مردم ما احساس اعتدال، پیشرفت و آرامش بیشتری در زندگی مادی و معنوی‌شان می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر اینکه چقدر خودتان را انقلابی می‌دانید، با طرح این سوال که انقلاب برای چه بود و چرا انقلاب کردیم و چرا مردم از سال 41 به صحنه آمدند؟ گفت: به خاطر این بود که استقلال به دست آورند و با آزادی خودشان کشور را اداره کنند و فساد در کشور از بین برود تا مردم آرامش داشته باشند. مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند. اگر در زندگی‌مان به آرمان‌ها و مسیر انقلاب متعهد باشیم می‌توانیم خودمان را انقلابی بدانیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای بی‌نظم بودن نیست، به معنی دخالت در زندگی خصوصی دیگران نیست و به معنی سخن درشت و شعار دادن نیست، تصریح کرد: اگر به آرمان‌ها و خواست مردم بیشتر توجه کنیم و در مسیر خواست مردم حرکت کنیم انقلابی هستیم. انقلابی بودن به این معناست که امروز ما شاهد آثار انقلاب باشیم. آثار انقلاب یعنی فساد در جامعه نباشد و مردم زندگی بهتری داشته باشند و شاهد معنویت و دین‌باوری بیشتری باشیم و شاهد هویت ملی، ایرانی و اسلامی‌مان باشیم، بنابراین اگر انقلابی بودن به معنای آن است که به دنبال آرمان‌های انقلاب باشیم می‌توانیم بگوییم در مسیر انقلاب هستیم، اما اگر به معنای فریاد زدن و شعار دادن باشیم، خیر ما از این مسیر فاصله داریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رسیدگی به محرومان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: محرومان در سال‌های گذشته در رنج فراوانی بودند. وقتی می‌بینیم در جامعه‌ای تورم و گرانی بالاتر از حقوق مردم افزایش پیدا می‌کند، آنجا جایی است که محرومیت وجود دارد. محرومیت یعنی اینکه مردم پاداش کمتر اما کار و رنج بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مردم در گذشته شاهد مشکلات زیادی بودند، گفت: اما امروز یک گام رو به جلو برداشته‌ایم، امروز مردم شاهد مهار تورم هستند، خوشحالم که نامزدهای انقلاب دیگر راجع به تورم بحث نمی‌کنند، راجع به رشد منفی اقتصاد صحبت نمی‌کنند و اینها گام‌هایی است که مردم در طول 3.5 سال گذشته برداشته‌اند و مردم در 3.5 سال گذشته قدم‌های رو به جلویی در اقتصاد و مسائل اجتماعی برداشته‌اند. امروز اگر فردی بیمار شود رنج و فشار اقتصادی را از جهت تامین منابع درمان کمتر شاهد هست.

وی رفع محرومیت در زمینه مسائل درمانی و بهداشتی را یکی از دستاوردهای دولت خود دانست و افزود: امروز شاهد شرایط بهتری در این زمینه هستیم، روستاهای‌مان امروز شرایط بهتری نسبت به دیروز دارند. وضع برق، گازکشی و تلفن بهتر شده است. شرایط بهتری برای گردشگری‌مان به وجود آمده است، اما معتقدیم برای محرومان باید فکر بیشتری شود. باید قدم‌های بیشتری برداریم. امروز محرومیت کمتر شده اما هنوز در جامعه‌مان محرمیت وجود دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر طرف کردن معضل محرومیت در کشور، گفت: اگر می‌خواهیم نسبت به فرمایشات امام که مردم ولی‌نعمتان ما هستند، حرکت کنیم باید تلاش بیشتری کنیم و امروز در بسیاری از زمینه‌ها شاهد قدم‌های بهتری نسبت به گذشته هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی درباره آینده برجام نیز اظهار داشت: اصل برجام دستاوردی بود که مردم در سایه ایستادگی و تلاش‌های‌شان به دست آوردند. آنهایی که در سال‌هایی و ماه‌هایی که ما در حال مذاکره بودیم و در برابر رقیبان‌مان قرار داشتیم، ما را کمک نکردند تا برجام محقق شود، اما امروز خوشحالم که همه کاندیداها امروز اعلام می‌کنند که نسبت به برجام متعهد هستند، مردم نسبت به برجام متعهد هستند. مردم ما نسبت به همه قراردادها و تعهدات، متعهد هستند، طرف مقابل ممکن است بد عهدی کنند اما ما برای آن نیز آمادگی داریم.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، دولت او را گروه افراطی خواند و گفت: آنها قبل از آنکه به قدرت بیایند ادعاهایی داشتند که اگر بیایند برجام را پاره پاره می‌کنند، اما وقتی آمدند و شرایط را دیدند فهمیدند که به این آسانی نیست و تعهدات فقط مربوط به دو کشور نیست، بلکه تعهد چند کشور و بین‌المللی است و از این نگاه فاصله گرفتند، اما این به این معنی نیست که مشکلی پیش روی ما نباشد. ما برای هر مشکلی آمادگی داریم. هر جا آمریکایی‌ها تخلف کردند بلافاصله ما واکنش نشان دادیم. من به سازمان انرژی اتمی دستور سوخت پیشران هسته‌ای را دادم و خواستار گزارش طی سه ماه شدم، بنابراین دست ما باز است، اگر طرف تخلف کند ما از حقوق ملت دفاع خواهیم کرد، اما هر چه جلوتر می‌رویم شرایط برای تخلف طرف‌های‌مان سخت‌تر می‌شود. افکارعمومی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که برجام توافقی است که می‌تواند به نفع جهان، منطقه و ملت‌ها باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره لزوم تقویت بنیه دفاعی نیز گفت: تقویت دفاعی به معنای آماده شدن و ارتقای امکانات دفاعی و نظامی است، اما آن قدرت اصلی که باید ایستادگی کرد، قدرت ملی ماست. امروز تجهیزات جدیدی توسط مهندسان ما به ثمر نشسته است. در هفته‌های گذشته مردم ما شاهد جت جنگی، تانک جدید، موشک‌های جدید و سیستم‌های پدافندی تقویت شده بودند. اس 300 را وارد کشور کردیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: در زمینه تجهیزات راهبردی و دفاعی آنچه در 3.5 سال گذشته به دست آمده بیش از آنی بوده که در 10 سال گذشته به دست آمده بود. یکی از اهتمام‌های اصلی دولت تقویت بنیه دفاعی بوده است. ما باید قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌مان را تقویت کنیم که در این صورت دشمن چشم طمع به منافع ملی ما نخواهد داشت، البته دشمن از شرایط ما مطلع هست، همان‌گونه که ما از شرایط آنها مطلع هستیم.

وی گفت: امروز دولت تلاش کرده به آنچه وعده داده عمل کند و کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند. امروز هم در انتخابات با دو رویکرد عمل و شعار مواجه هستیم. شعار نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و همه کاندیداها باید روش و برنامه خودشان را برای تقویت بنیه دفاعی اقتصادی و فرهنگی اعلام کنند تا مردم در بین برنامه‌ها آن برنامه‌ای را که بهتر است انتخاب کنند. تقویت بنیه دفاعی برای ما بسیار اهمیت دارد و در دولت دوازدهم تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا برای مقابله با ایران هر از چندگاهی در برابر ایران چنگ و دندان نشان می‌دهند، برنامه و شیوه شما برای مقابله با آنها چیست؟ گفت: برخی کشورها از ابتدای انقلاب با انقلاب ما میانه‌ای نداشته‌اند، زیرا انقلاب ما را به نفع منافع خود نمی‌دیدند، لذا رو در روی انقلاب اسلامی قرار گرفتند به خصوص آمریکا که شیوه‌های آنها در مقابله با انقلاب همواره در حال تغییر است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: یک روز از گروه‌هک‌ها حمایت می‌کردند و یک روز یکی از کشورهای منطقه را علیه ما شوراندند و یک روز فشار اقتصادی و تحریم را در مقابل ما ایجاد کردند، لذا از شیوه‌های مختلف در برابر انقلاب استفاده کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم در برابر دشمنی آمریکا از یک شیوه استفاده کنیم و به یک شیوه محدود باشیم، یادآور شد: قطعا در چنین فضایی موفق نخواهیم شد، بلکه باید در برابر شیوه‌های جدید روش‌ها و شیوه‌های جدید را در مقابله با آنها به کار بریم.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین ایران و کشورهای 5 + 1 خاطرنشان کرد: ما در این مذاکرات از توان سیاسی خود استفاده کردیم و با منطق خود در مذاکرات موفقیت کسب کردیم و تحریم‌ها نیز برداشته شد، لذا با قدرت ملی، انسجام ملی و وحدت می‌توانیم در برابر آنها ایستادگی و مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی در همین زمینه تصریح کرد: اگر در داخل وحدت و انسجام بیشتری داشته باشیم و اتکای ما به بیرون کمتر باشد، می‌توانیم به نتیجه دست‌ یابیم. آنها برای چه ما را تحریم کردند دیدند که اتکای ما به نفت زیاد است و به مواد اولیه نیاز داریم، لذا باید نفت‌مان را بفروشیم و چون تراز تجاری ما مثبت نبود دست به تحریم و فشار زدند و دیدیم که نفت ما را نیز تحریم کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: امروز که مردم ما در صحنه اقتصادی فعال شده‌اند و تراز تجاری ما نیز مثبت شده صادرات و واردات ما به گونه‌ای است که واردات‌مان را می‌توانیم از صادرات غیرنفتی انجام دهیم و تلاش می‌کنیم متکی به نفت نباشیم، آسیب‌پذیری کشور نیز در برابر دشمنان کمتر شده است.

وی گفت: باید در برابر دشمنان به خصوص آمریکا کاری کنیم که اگر روز بخواهند اقدامی علیه ما صورت دهند، هزینه آن برای‌شان بالا رود و سخت‌تر بتوانند علیه ایران اجماع‌سازی صورت دهند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اجماع‌سازی علیه ایران دیروز آسان‌تر بود حتی در میان کشورهای غربی علی‌رغم تحریم، ایران‌هراسی نیز علیه ایران وجود داشت، اما امروز شرایط مثل دیروز و به پررنگی دیروز نیست،

"شرایط بهتری در داخل هم وضعیت بهتری داریم. دیدیم وقتی درباره برجام سخن گزافی را گفتند اروپایی‌ها، روسیه و چین در برابر آن واکنش‌هایی را اتخاذ کردند، لذا باید کاری کنیم اجماع‌سازی علیه ما سخت‌تر شود و هزینه‌ آن برای آنها بیشتر شود."

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در همین زمینه تاکید کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم از اسلام، انقلاب و کشورمان بهتر دفاع کنیم. بالا بردن قدرت ملی، استفاده از خرد جمعی در برابر دشمنان و مخالفان باعث می‌شود ما تاکتیک‌های بهتری را در مقابل تاکتیک‌ها و روش‌های آنها اتخاذ کنیم و در چنین شرایطی مقاومت بیشتری داشته باشیم تا از انقلاب و منافع‌مان دفاع کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری مبنی بر اینکه روش‌های شما برای حمایت از کشورهای همسایه و دوست ایران در منطقه چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: منطقه و ثبات منطقه برای ما بسیار اهمیت دارد، اگر امروز کشور ما در منطقه کشور امنی است به دلیل همکاری‌های ما با همسایگان در مسائل سیاسی است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر می‌خواهیم در سطح منطقه و بین‌الملل شرایط بهتری داشته باشیم، باید با همسایگان‌مان همکاری دفاعی داشته باشیم. اگر ثبات و امنیت در منطقه ایجاد شود و یا اگر ناامنی درمنطقه به وجود آید این ناامنی به همه کشورها از جمله ایران سرایت می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر امروز شاهد امنیت در کشور خودمان هستیم، برای این است که در داخل شرایط کشور مناسب است. وحدت داخلی داریم و شرایط بگونه‌ای است که دشمنان بتوانند از آن استفاده کرده و از تروریسم در این کشور استفاده کنند. می‌بینیم که استفاده از تروریسم برای آنها در ایران مشکل‌تر شده است و امروز به لطف خداوند در کشور شرایط امنی داریم.

وی ادامه داد: توانمندی ما در منطقه باید توانمندی کل منطقه باشد، یعنی بتوانیم کل منطقه را با ثبات و با امنیت کنیم. معضل و مشکل تروریسم با کمک همسایگان و وحدت کشورهای منطقه قابل حل است. ما به همسایگان خود در این زمینه کمک کردیم و باید این یاری را نیز بیشتر انجام دهیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: کمک‌های ما به مردم عراق، سوریه باعث شد امروز شرایط این کشورها بهتر شود. این کمک‌ها برای ثبات کل منطقه و امنیت کل منطقه است. لذا این کمک‌ها باید ادامه یابد تا شاهد امنیت و ثبات بیشتری در منطقه باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برنامه‌های شما برای حمایت از آرمان‌ها و ارزش‌های امام و شهدا و ایثارگران چیست، گفت: آن روزی که کشور نیاز به کمک داشت جوانان در انقلاب و در دوران دفاع مقدس به میدان آمدند. جوانان، اندیشمندان، نخبگان و مردم در این فضا به صحنه آمدند و در این راه شهدایی را در راه انقلاب و دفاع مقدس از دست دادیم.

وی با طرح این سوال که چرا عزیزان ما شهید شدند، گفت: آنها به دنبال دفاع از منافع و عزت ملی بودند و در این راه جان خود را از دست دادن لذا ما برای دفاع از آرمان‌های آنها باید از مسیری که آنها حمایت کردند حراست کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: باید تلاش کنیم این عزت ملی را تقویت کنیم. اگر ما امروز برای فروش نفت‌مان کالاهای پتروشیمی و غیره خودمان تصمیم می‌گیریم در واقع از عزت ملی خود حفظ و حراست کردیم و در مسیر شهدا قرار گرفته‌ایم. شهدا برای عزت ملی و استقلال کشور جان خود را فدا کردند و ما نیز با دفاع از منافع ملی، سرزمین و انقلاب مسیر شهدا را ادامه می‌دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز شاهد این هستیم از منافع ملی‌مان از جمله منافع‌مان در پارس جنوبی که امسال به اندازه همسایه‌مان که سال گذشته کشور همسایه دوبرابر ما از آن ذخایر برداشت کرده بود، برداشت کردیم، در واقع از منافع خود دفاع کردیم. لذا اگر هرجا از منافع، فرهنگ و سرزمین خود دفاع کردیم مسیر شهدا را ادامه داده و به دنبال استقلال و عزت کشور هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌هایش برای مقابله با آلودگی هوا و فعالیت‌های زیست محیطی گفت: مسئله زیست محیطی متاسفانه در سال‌های گذشته چندان مورد توجه نبوده است و به خوبی به آن توجه نشده، تا جایی که به نقطه شبه بحرانی در این زمینه رسیدیم. برداشت بی‌حساب و کتاب از منابع آب زیرزمینی، نادیده گرفتن حق‌آبه، باعث افت منابع آبی زیرزمینی و وضعیت نامناسب تالاب‌ها و دریاچه‌ها شد. سدهایی که بدون مطالعه احداث شدند و حق‌آبه‌هایی که دریاچه‌ها را به خشکی کشاندند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: اولین تصمیم دولت یازدهم در این باره احیای دریاچه ارومیه بود، که در شرایط بدی به سر می‌برد و در حال خشک شدن بود. تلاش کردیم با شیوه‌های مختلفی آن را احیا کنیم و امروز دریاچه به شرایط ثبات رسیده است. تلاش می‌کنیم همین وضعیت نسبت به تالاب‌های و حورالعظیم ایجاد شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با  اشاره به پدیده ریزگردها گفت: حدود 70 تا 80 درصد ریزگردها از کشورهای خارجی مانند عراق، عربستان یا اردون و سوریه به کشور می‌آید و بخشی از ان مربوط به داخل است که باید با استفاده از دریاچه‌ها، تالاب‌ها، درخت‌کاری و مالچ‌پاشی در برابر آنها اقداماتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش سوخت مناسب خودروها گفت: باید شرایط بهتری را برای خودروها ایجاد کنیم تا آنها با سوخت بهتر کمتر به محیط زیست آسیب بزنند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به افزایش تولید گاز در کشور گفت: امسال در حالی که شرایط سخت سرمایی را داشتیم، اما با تولید 2 برابر سال گذشته گاز مشکلی از این نظر نداشتیم و خوشبختانه خودروهایی که با گاز کار می‌کنند نیز فعال شده‌اند که همین مسئله در کنار توجه به سیستم حمل و نقل و نوسازی آن به کم شدن آلودگی هوا کمک خواهد کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تلاش شده است از سیستم ریلی و به خصوص با برقی کردن قطارها و نوسازی ناوگان خودرویی شرایط بهتری را داشته باشیم. البته امروز شرایط ما از 3 -4 سال گذشته بهتر است ولی باید اقدامات بیشتری برای مقابله با ریزگردها به کار گرفت.

وی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوالی درباره نحوه مقابله دولت مدنظر وی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مسئله فساد بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی باید با فساد مقابله کرد. یکی از اتفاقاتی که در دولت یازدهم افتاد، کاهش قاچاق کالا بود که آن را بجای 25 میلیارد به نصف تقلیل دادیم. در این دوره گمرکات شرایط بهتری یافتند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند جلوی فساد و ادامه آن در جامعه را با نظارت عمومی بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این که دو نوع فساد در کشور شاهد هستیم، یادآور شد: یک فساد شبکه‌ای است که برای مقابله با آن باید برنامه‌ریزی کنیم، دولت الکترونیک برای جلوگیری از فساد ایجاد شده است، راه‌کار دیگر شفافیت‌سازی است. با شفافیت‌سازی می‌توانیم جلوی فساد شبکه‌ای را بگیریم.

وی با بیان اینکه همه مردم در برابر قانون باید یکسان دیده شوند، گفت: یک نوع فساد دیگر که در کشور وجود دارد فساد فردی است که متاسفانه در جامعه ما وجود دارد. مسئله‌ای که در این بین متاسفانه دیده می‌شود، این است که نباید در هیچ موردی تا اثبات فساد صورت نگرفته کسی را متهم سازیم. متاسفانه جامعه ما مدتی است گرفتار این شده است که برخی به مسئله اخلاق در چارچوب اسلامی در این زمینه توجه نمی‌کنند و اخلاق را رعایت نمی‌کنند. به راحتی راه افراد را به عنوان کسی که رانت گرفته است مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: باید مسیر نظارت بر فساد را بهتر کنیم که در این بین با استفاده از دولت الکترونیک و شفافیت و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت اطلاعات، دستگاه‌های قضایی می‌توانیم جلوی این مسئله را بگیریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید دوباره بر این نکته که همه مردم در برابر قانون یکسان هستند، گفت: هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد و شبکه فساد نداریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرایط انتخابات در کشور گفت: امروز شرایط انتخابات ما شرایط ویژه‌ای است، رقابت بین دو شیوه برای اداره کشور در انتخابات دیده می‌شود، یک شیوه، شیوه سخت‌گیری، برخورد خشن با مردم و استفاده کردن از شیوه سخت و فشار است.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: شیوه دیگر شیوه اعتدال، خرد جمعی و استفاده از مشورت و نظرات مردم برای اداره جامعه است، لذا امروز رقابت انتخاباتی در این دو حوزه تعریف می‌شود و من امیدوارم مردم بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 301537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.