از رویای آسیایی تا کابوس سقوط

شانزدهمین دوره از لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران فردا به ایستگاه پایانی خود می‌رسد.

به گزارش ایمنا، با مشخص شدن چهره قهرمان و اولین تیم سقوط‌کننده تکلیف نایب قهرمانی، چهارمی جدول و همچنین دومین تیم وداع‌کننده با لیگ برتر در ایستگاه پایانی لیگ شانزدهم مشخص خواهد شد.

در آخرین روز لیگ استقلال و تراکتورسازی بر سر رسیدن به رتبه دوم جدول تلاش می‌کنند، سپاهان و ذوب‌آهن برای تصاحب جایگاهی چهارمی با یکدیگر در رقابتند و سایپا، صبا و سیاه‌جامگان هم سه تیم پایین‌جدول هستند که امیدوارند در پایان رقابت‌های این هفته در رده پانزدهم قرار نگیرند تا همچنان به حضورشان در سطح اول فوتبال کشور ادامه دهند.

استقلال که هفته گذشته جایگاهش در رده دوم جدول را از تراکتورسازی پس گرفت با کسب حداکثر امتیازات دیدار خانگی با سپاهان در صدد است تا ضمن تضمین نایب‌قهرمانی خود در لیگ شانزدهم سهمیه مستقیم آسیایی بگیرد. تراکتورسازی هم دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کند با این تفاوت که تیم تبریزی شانس دومی هم دارد تا در صورت ناکامی در رسیدن به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ از طریق قهرمانی در جام حذفی مجوز حضور در جدول اصلی لیگ قهرمانان فصل بعد را به دست آورد.

قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی تنها آرزوی قرمزهای تبریزی نیست بلکه مترادف با آسیایی شدن تیم چهارم لیگ شانزدهم هم هست. سپاهان و ذوب‌آهن هم با همین امید برای رسیدن به رتبه چهارم تلاش می‌کنند. این رده در حال حاضر در اختیار سپاهان است که هفته گذشته با برتری برابر تراکتورسازی هم حریف تبریزی را یک پله پایین کشید و هم خود با یک پله صعود جای تیم همشهری را گرفت. با وجودی که سرنوشت قرار گرفتن در جایگاه چهارم در دست طلایی پوشان اصفهانی است اما آنها در قیاس با سبزپوشان دیار زاینده‌رود کار سخت‌تری برای تصاحب این رتبه دارد زیرا اگر سپاهان برای تضمین رتبه چهارمی خود باید استقلال را در ورزشگاه آزادی ببرد ذوب‌آهن که یک بازی خانگی برابر پدیده در پیش دارد می‌تواند با کوچکترین لغزش همشهری رده چهارمی را پس بگیرد.

اما سرنوشت‌سازترین رقابت هفته پایانی لیگ شانزدهم به جنگ غیرمستقیم اما مرگ و زندگی مثلث سایپا، صبا و سیاه‌جامگان برای بقا مربوط می‌شود. اگرچه برخلاف سیاه‌جامگان سرنوشت ماندن سایپا و صبا در دست خود آنهاست و این ۲ تیم با پیروزی در دیدارهای خانگی خود می‌توانند ادامه حضورشان در سطح اول فوتبال کشور را تضمین کنند اما شاگردان حسین فرکی و شاگردان صمد مرفاوی هم مثل سیاهپوشان مشهدی خیال راحتی بابت ماندن ندارند زیرا کوچک‌ترین لغزش هر یک از آنها ممکن است برایشان به قیمت خداحافظی از لیگ برتر تمام شود.

برنامه کامل رقابت‌های هفته سی‌ام لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، چهاردهم اردیبهشت ۹۶، ساعت ۱۸

استقلال تهران - سپاهان اصفهان، ورزشگاه آزادی

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد، ورزشگاه فولادشهر

سیاه‌جامگان مشهد - پرسپولیس تهران، ورزشگاه ثامن

گسترش فولاد تبریز - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه بنیان دیزل

سایپا تهران - ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه شهید دستگردی

فولاد خوزستان - پیکان تهران، ورزشگاه غدیر

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

صبا قم - استقلال خوزستان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

کد خبر 301371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.