رکود بی‌سابقه صنف کاشی/فلج شدن مشاغل وابسته به ساخت و ساز

رئیس اتحادیه فروشندگان کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان اصفهان با اشاره به رکود بی سابقه در این صنف، گفت: یک چهارم صنوف زیرمجموعه اتاق اصناف وابسته به صنعت ساخت و ساز هستندکه اکنون تمام مشاغل وابسته به آن فلج شده اند.

حسنعلی حقیقت زاده در گفتگو با ایمنا با اشاره به شرایط تامین لوازم داخلی ساختمان همچون کاشی، شیرآلات و لوازم بهداشتی ساختمان و مقایسه باشرایط کنونی، گفت: در ابتدای انقلاب تولیدکنندگان این محصولات محدود و کیفیت آنان در مقایسه با نمونه های داخلی بسیار بد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز تعداد تولیدکنندگان این نوع محصولات به شدت گسترش یافته و کیفیت محصولات داخلی در این زمینه به طرزمحسوسی افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان اصفهان با بیان اینکه محدودیت تولید و واردات در سال ۱۳۶۱ باعث شده بود که کمیته ای برای توزیع مصالح ساختمانی تشکیل شود و هر فردی که نیاز به خرید این اقلام داشت باید حواله تهیه کند.

وی گفت: در حال حاضر اجناس خارجی بسیار کم است و اقبال مردم نیز به خرید محصولات ایرانی بیشتر از نمونه های خارجی است.

حقیقت زاده به رکود شدید حاکم بر این صنف اشاره کرد و افزود: رونق در این سیستم وابستگی مستقیم به ساخت و ساز دارد و با توجه به رکود در بخش ساخت و ساز این صنف نیز به تبع دچار رکود شده است.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم صنوف زیرمجموعه اتاق اصناف وابسته به ساخت و ساز هستند، گفت: در حال حاضر کلیه مشاغل وابسته به ساخت و ساز فلج شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاشی، لوله و لوازم بهداشتی ساختمان اصفهان رکود، مالیات های سنگین، تصمیمات نادرست مدیریتی در گذشته مانند قانون صدور پروانه یکساله، بیمه و قوانین اداره کار را از جمله مهمترین مشکلات این صنف دانست و افزود: متاسفانه هر روز شاهد بسته شدن واحدهای صنفی به دلیل مشکلات گفته شده هستیم.

وی تعداد واحدهای صنفی فعال در زیرمجموعه این اتحادیه را ۶۲۰ واحد عنوان کرد و گفت: حدود ۲۵۰ پروانه در دست اقدام نیز وجود دارد که در حال طی مراحل قانونی است.

کد خبر 301345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.