اگر دولتها ضعیف باشند مردم باید چه کنند؟

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اینکه بگوییم اگر مردم به دولت انتقاد دارند یعنی نسبت به نظام مایوس شده اند قضاوت اشتباهی است؛ دولت باید گوشی برای شنیدن انتقادها داشته باشد.

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا راجع به تهمت رییس جمهور به نظام جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه «اگر مردم را از دولت منتخب‌ مردم مأیوس می‌کنیم، معنی‌اش این است که از نظام هم مأیوس می‌کنیم» اظهار کرد: رابطه ای منطقی وجود ندارد که هر جا دولت تقویت شد نظام هم تقویت می شود و همینطور هر زمان که دولت تضعیف شد به معنای تضعیف نظام است.

وی با اشاره به اینکه مردم به دولتها بر اساس عملکردشان رای می‌دهند، افزود: اینکه بگوییم اگر مردم به دولت انتقاد دارند یعنی نسبت به نظام مایوس شده اند قضاوت اشتباهی است؛ دولت باید گوشی برای شنیدن انتقادها داشته باشد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که هر نامزد برای موفقیت در انتخابات وعده هایی را می دهد و در آخر دوره ریاست خود کارنامه‌ای از اعمال خود برجای می‌گذارد باید در این دوره پر مسئولیت، با رضایتمندی مردم حرکت کند تا بتواند برای استمرار خدمات خود، برای 4 سال بعد هم از مردم مهلت بگیرند؛ این روند در دولتهای پیشین هم وجود داشته است؛ به طوری که اگر عملکردشان در حد مناسبی بود، مردم در همان راستا از آن دولت حمایت می‌کردند؛ در غیر این صورت مردم با رأی قرمز آنها را از دور خارج می کردند.

وی بیان کرد: دولت ها، نظام نیستند؛ دولت منتخب مردم است تا بتواند اهداف نظام را تحقق بخشد. حال اگر دولتها ضعیف باشند مردم باید چه کنند؟

سروری با اشاره به اینکه باید میان نظام و دولت تبعیض قائل شد، گفت: زندگی مردم با عملکرد دولت ارتباطی منطقی دارد به گونه ای که هر تصمیم دولت می‌تواند در افزایش توانمندی مردم مؤثر باشد؛ در غیر این صورت مردم نسبت به دولت واگرا شده و انتقاد می‌کنند که این مسئله به معنای نظر منفی مردم نسبت به نظام نیست؛ بنابر این رابطه ای منطقی وجود ندارد که هر جا دولت تقویت شد نظام هم تقویت شده است و هر زمان که دولت تضعیف شد به معنای تضعیف نظام است؛ البته اگر عملکرد دولت خوب باشد، رضایتمندی مردم بالا می‌رود و این سبب تقویت بنیان نظام می‌شود.

وی تأکید کرد: امید و یاس مردم نسبت به دولت و همچنین نظام، وابسته به عملکرد دولتهاست؛ اگر دولتها ضعیف باشند مردم نمی‌توانند دولت ضعیف را تقویت کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی معتقد است: تضعیف دولت تضعیف نظام نیست و اینکه ضعف دولت را ضعف نظام، و ریشه یاس مردم را در نا امیدی از نظام بدانیم در واقع مسئولیت را از گردن خود ساقط کرده ایم.

کد خبر 301303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Hassan IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    0 0
    عیب کسان منگر و احسان خویش. دیده فرو بر به گریبان خویش. آقای رئیس جمهور...