مسابقات ملی شترسواری در صحرای مصر برگزار می‌شود

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: مسابقات ملی شترسواری با حضور 10 استان و 11 تیم در صحرای مصر شهرستان خور و بیابانک برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، هفتمین دوره مسابقات ملی شترسواری کشور 14 و 15 اردیبهشت ماه به میزبانی روستای مصر شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان برگزار می‌شود.

در همین رابطه مهدی اسدی رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسابقات از ظهر روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت ماه شروع و تا عصر روز جمعه 15 اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید که برای روز پایانی مسابقات برنامه های ویژه ای از جمله حرکات آکروباتیک و پرش با موتورسیکلت برنامه‌ریزی شده است.

اسدی با اشاره به اینکه مسابقات ملی شترسواری برای پنجمین بار به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود افزود: تا کنون 10 استان اصفهان، قم، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، هرمزگان و فارس برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به حضور دو تیم از استان اصفهان در قالب 11 تیم متشکل از 50 نفر شترسوار و 50 نفر شتر در این دوره از مسابقات به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به نفر اول تا پنجم این دوره از رقابت ها به ترتیب مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون تومان، 800 هزار تومان نفر، 700 هزار تومان و 500 هزار تومان به عنوان جایزه پرداخت خواهد شد.

اسدی خاطرنشان کرد: مسافت رقابتی این دوره از مسابقات سه و نیم کیلومتر است و این مسابقات به همت هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان و مدیرکل امور روستایی استان اصفهان، ادره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و شهرستان خور و بیابانک و همچنین فرمانداری و بخشداری خور و بیابانک برگزار می گردد.

کد خبر 301129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تالاب بین‌المللی گاوخونی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    سلام. بهتر نیست این مسابقات در تپه های ماسه ای کویر ورزنه در نزدیکی تالاب گاوخونی انجامشود . فاصله ورزنه تا مرکز استان تنها 105کیلومتر است. اما فاصله اصفهان تا خور و بیابانک هزینه زیادی برای رفت و آمد و پوشش خبری داره.