همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد  استان اصفهان

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان از همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار در سال ۹۵ به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، جواد کرانی با اشاره به اقدامات حقوقی و قضایی این نهاد اظهار داشت: اداره حقوقی کمیته امداد به‌ منظور آگاهی دادن به مددجویان، پیرامون مسائل قضائی و استیفای حقوق خانواده‌های تحت حمایت و احقاق حقوق سازمانی این نهاد در استان گام برمی‌دارد.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۸۱ فقره پرونده حقوقی توسط این اداره بررسی شده است، تصریح کرد: دعاوی مطالبه مهریه و نفقه، حضانت فرزند، طلاق، مطالبه وجه، انتقال سند رسمی، الزام به انجام تعهد، تقسیم ماترک  و ترک انفاق در دعاوی خانوادگی، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بوده که به آن پرداخته شده است.
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان اصفهان با کانون وکلای دادگستری اصفهان و مرکز مشاوران قوه قضاییه، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی و تمام خدمات حقوقی به صورت رایگان به ایشان ارائه می گردد.

وی افزود: مراجعه کارشناسان کمیته امداد به دادگستری‌ها و پیگیری مباحث حقوقی املاک و مستغلات، رسیدگی به وضعیت محکومان حقوقی و پرداخت وام به محکومان از دیگر خدمات این اداره به مددجویان است.

رسیدگی به ۸۲۱ پرونده مددجویی در سال ۹۵

کرانی با اشاره به اینکه این اداره در سال ۹۵ به ۸۲۱ پرونده مددجویی رسیدگی کرده است، اضافه کرد: از این تعداد ۷۶۹ پرونده حقوقی و ۱۲۰ پرونده کیفری بوده که به محکومان کیفری تنها خدمات مشاوره ارائه شده است.

وی ادامه داد: از میان پرونده‌های وارده به این اداره ۱۱۹ فقره به منظور رفع مشکلات به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان به یک هزار و ۵۰۱ فقره خدمات مشاوره‌ای ارائه شده به مددجویان در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: ۲هزار و ۳۶۰ مورد خدمت‌ در زمینه های تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه و لوایح دفاعی در  سال ۹۵ توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان  به خانواده های تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.

بیشترین دلیل مراجعه حقوقی مددجویان مشکلات خانوادگی است

وی با اشاره به جذب وکلا و حقوقدانان نیکوکار بیان داشت: یکصد وکیل نیکوکار در سال ۹۵ به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان، خدمات حقوقی و مشاوره‌ای ارائه کردند.
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان پیگیری‌های حقوقی کمیته امداد در بعضی موارد را سبب خودکفایی مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین دلیل مراجعه حقوقی مددجویان به این نهاد مشکلات خانوادگی می باشد که در صدد هستیم با بهره گیری از مشاوران خانواده، از تعدد این گونه دعاوی کاسته شود.

کد خبر 301021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.