انتخاب باید با بصیرت و عاقلانه باشد

استاد حوزه علمیه قم گفت: برنامه های کاندیداها توسط مردم باید کامل رصد شود تا بتوانند انتخابی عاقلانه و با بصیرت داشته باشند.

حجت الاسلام سید ابوالفضل جمال الدینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا  گفت: برای تاریخ تولد امام حسین ۸ روایت تاریخی است و این درحالی است که در نقل های تاریخی یک زمان تولد و یک تاریخ تولد نمی توانند درست به ما برسانند.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی که سبب ایجاد، اصلاح، ظهور و تجلی چیزی شود عبد است، افزود: امام حسین(ع) ایجاد و ظهور و اصلاح را برای بندگی و عبودیت می خواهد هزینه کند این همان عبودیتی است که ما هر چه بخواهیم از اهل بیت(ع) طلب کنیم.
حجت الاسلام جمال، یادآور شد: امام حسین با حادثه کربلا بندگی را به ما آموزش داد از این رو بنده شدن مهم است چون از بندگی خارج شدن و وارد درنده‌گی شدن یک آن و یک لحظه فاصله بیشتر نیست، بنابراین بین بنده و غیر بنده نزد خدا فاصله زیادی است.
وی با بیان اینکه، عبودیت گره ای است که اگر برای بشر باز شود تمام نفس های انسان در طول عمری که دارد تبدیل به لذت خواهد شد، اظهارداشت: در روایت آمده است عبادت دارای مراتب و درجه ای است و باید مراقب باشید که بین صرف نماز خواندن و نماز خواندن عاشقانه فاصله زیادی است.
این استاد حوزه علمیه قم، عبادت را ظرف ظهور و بروز کرامات دانست و یادآور شد: عملی که انجام می دهیم می خواهیم اثر آن را نیز مشاهده کنیم و لذت ببریم.
حجت الاسلام جمال الدینی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) که می فرماید، با دل باید به طرف خدا برویم تا بتوانی به خدا برسیم، افزود: امام حسین(ع) خرج بندگی عالم شد تا ما بندگی کنیم، بنابراین اگر عابدانه و عاشقانه عبادت کنیم آن بندگی اثر دارد چرا که حقیقت بندگی عاشقی است.  
وی در ادامه با اشاره به چگونگی کسب معرفت الله، افزود: امام حسین(ع) فرمودند: «اگر برای رسیدن به معرفت الله، امام خودش را بشناسید خدا شناخته اید» به این معنی‌که اخلاق خدا را باید از امام خود بگیرید.  
 حجت الاسلام جمال الدینی همچنین با اشاره به شعارهای برخی از نامزدهای انتخاباتی، گفت: در انتخابات برخی از نامزدها به یاد مستضعفانی افتاده اند،  در حالیکه تا دیروز به یاد مستضعفان نبوده است، اما به یکباره این موضوع مهم شده است، از این رو خداوند به انسان عقل داده تا با استفاده از آن  در انتخابات تصمیم بگیریم. /
کد خبر 300987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.