راه اندازی نخستین واحد تخصصی اورژانس پیش بیمارستانی روانپزشکی در اصفهان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان از افتتاح نخستین واحد تخصصی اورژانس پیش بیمارستانی روانپزشکی به صورت آزمایشی در اصفهان با حضور وزیر بهداشت، خبر داد و گفت: این طرح در صورت موفق بودن، گسترش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، غفور راستین، اظهار کرد: تعدادی از امدادخواهان اورژانس پیش‌بیمارستانی، بیماران اعصاب و روان هستند که گاهی در منزل دچار حمله عصبی و تشدید علایم مانند پرخاشگری شده و خانواده ها برای انتقال بیمار به مرکز درمانی با مشکل مواجه می‌شوند لذا موضوع را به فوریت‌های پزشکی اطلاع داده و درخواست امدادرسانی می‌کنند.

وی افزود: در این مواقع لازمه امدادرسانی، حضور پلیس در صحنه و برقراری امنیت در محیط است تا احتمال آسیب و خسارت برای پرسنل اورژانس و خودروی آمبولانس و تجهیزات آن به حداقل برسد و  پرسنل اورژانس بتوانند اقدامات درمانی لازم را برای بیمار و انتقال وی انجام دهند که این روند در اغلب موارد با مشکلاتی روبرو است.

نخستین آمبولانس مخصوص اعزام بیماران اعصاب و روان

مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، مقرر شد، نخستین آمبولانس مخصوص اعزام بیماران اعصاب و روان با شرایطی ویژه به صورت آزمایشی در شهر اصفهان راه‌اندازی شود و چنانچه این طرح موفق بود، نسبت به کشوری شدنِ طرح اقدام شود.

وی بیان کرد: پس از مطالعات انجام شده، در گام نخست، یک خودروی آمبولانس با تجهیزات و ایمنی مخصوص طراحی شد تا خودرو و پرستار واحد امدادی بتوانند از امنیت برخوردار باشند.

راستین افزود: بر اساس این طرح، پس از تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی و درخواست امدادرسانی به بیمار اعصاب و روان، پزشک اتاق فرمان، موضوع را با پزشک متخصص اعصاب و روان هماهنگ کرده و در صورت نیاز دستور به اعزام واحد امدادی صادر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این واحد تخصصی اورژانس روانپزشکی در بیمارستان خورشید اصفهان مستقر است و از ابتدای خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در این واحد امدادی در هر ماموریت ۳ نفر پرسنل شامل ۲ نفر بادیگارد و یک پرستار روانپزشکی حضور خواهند داشت.

کد خبر 300850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.