مجتمع آبرسانی روستای فخرآباد(زیباشهر) افتتاح شد

مبارکه، مجتمع آبرسانی روستای فخرآباد( زیباشهر) شهرستان های مبارکه از توابع استان اصفهان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان روز پنجشنبه در این مراسم گفت: مجتمع آبرسانی ۲۲ روستای شهرستان مبارکه با هدف تامین آب شرب برای ۲۴ هزار تَن از اهالی ۲۲ روستای این شهرستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شد.
محمدحسین قرائتی افزود: برای بهره برداری از آن ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب، پنج ایستگاه پمپاژ، ۲ هزار و ۵۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و سه حلقه چاه نیمه عمیق اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به تامین ۲۸میلیارد رالر اعتبار این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی گفت: دولت یازدهم سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیارد رال  از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح های آبرسانی روستایی و تسریع در بهره برداری از آنها به استان اصفهان اختصاص داد.
وی افزود: ۳۳ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ طرح تک روستایی از محل این اعتبارات در همه شهرستان های استان اصفهان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع این طرح ها، در سال گذشته ۲۸ پروژه آبرسانی به ۶۵ هزار نفر از روستائیان استان اصفهان با اعتباری بیش از ۶۱۰ میلیارد رالر به بهره برداری رسید. عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر آغاز شد
عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهرهای دیزیچه و زیباشهر نیز با حضور  وزیر نیرو در شهرستان مبارکه آغاز شد.
این طرح بطول ۱۶۷ کیلومتر و با هزینه ای در حدود ۹۶۰ میلیارد رالر با مشارکت فولاد مبارکه به روش بیع متقابل اجرا خواهد شد.
شهرهای دیزیچه و زیباشهر از توابع شهرستان مبارکه هستند.
شهرستان مبارکه با ۱۴۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

کد خبر 300573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.