تربیت نفوس و هدایت جامعه دغدغه معلمان باشد

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: همه معلمان باید با الگوگیری از شهید مطهری، دغدغه تربیت نفوس و هدایت جامعه را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه  اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشأن و امامان بزرگوار(ع) مداومت ویژه‌ای بر مناجات شعبانیه داشتند و این مناجات سرشار از ارزش های اخلاقی و دینی است.

وی با تبریک سه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: پاسداران و جانبازان و آزادگان، نمادهای عزت و شرف و استقلال این کشورند، غیور مردانی که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی‌ناپذیر خود در عرصه‏ های مختلف ازجمله سال‏ های دفاع مقدس، امنیت، آسایش و سرافرازی را در میهن عزیز اسلامی برقرار و پابرجا کرده ‏اند.

امام‌جمعه دامنه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در جمع مسؤولان نظام یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکنون بارها متذکر شده‏ اند که راه‏ حل مشکلات کشور، مدیریت صحیح کشور و اتکاء به داخل و مقاوم‏ سازی اقتصاد است نه نگاه به بیرون و تصور غلطی که برخی خیال می‏ کنند مشکلات کشور با نگاه به بیگانه و کمک دشمن حل می ‏شود.

حجت‌الاسلام  صابری بابیان این که نامزدها به مردم قول بدهند، نگاهشان به ملت و ظرفیت‌های داخل باشد نه بیرون از مرزها تصریح کرد: این افراد باید به دور از هر گونه وعده پردازی و با صداقت تمام با مردم سخن بگویند.

وی افزود: مسؤولان باید با هدایت سرمایه‏ ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی، رونق تولید و حل مشکل رکود، به پیشرفت کشور شتاب دهند.

صابری ایستادگی در برابر دشمنان را یک اصل برای مسؤولان برشمرد و اظهار کرد: مسؤولان باید بدانند که اگر در برابر دشمن سستی نشان دهند، دشمن گستاخ می شود ولی مادامی‌که جبهه استکبار قدرت شمارا ببیند، ناچار عقب‏ نشینی خواهد کرد.

امام جمعه دامنه با تاکید بر لزوم دقت و هوشیاری مردم در انتخاب فرد اصلح گفت: توجه به سخنان مقام معظم رهبری، اعلام نظر شورای نگهبان، تبلیغات و لزوم دقت در آن، مناظره ها و گفتگوها و وعده هایی که داده می شود و نگاه به عملکرد و وعده های گذشته از راه های است که می تواند در شناخت فرد اصلح کمک حالمان باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: شورای نگهبان مرجع قانونی و یک نهاد انقلابی و مستقل از همه ی افکار و سلایق است و تمکین نسبت به نظر این نهاد انقلابی فراتر از این است که خود را محصور یک فرد و شخص قرار دهیم.

امام جمعه شهر دامنه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: باید انتخابات را قدر بدانیم و این توقع از مسئولان می رود که در برطرف کردن نقاط ضعف همت گمارند و حربه اقتصادی دشمن را خنثی سازند.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش گفت: انتخابات آینده هر قدر با شکوه و سلامت و امنیت برگزار شود باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام صابری افزود: دشمنان همواره دنبال تخریب و به انحراف کشاندن انتخابات را دارند و ملت ایران نشان می دهند با شرکت حداکثری در این انتخابات کشور را از شر دشمنان مصون نگه می دارند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه گفت: هر قدر مشارکت مردم در امور کشور بیشتر باشد ضریب امنیت بالاتر خواهد رفت.

صابری با توجه به در پیش بودن انتخابات و مشخص شدن اسامی کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد: رعایت قانون و التزام عملی به آن باید در اولویت آحاد جامعه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه دامنه با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند از دشمن بترسند، بترسند اما از طرف مردم نترسند چراکه ملت همیشه درصحنه کشورمان همواره در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده‌اند.

وی تاکید کرد: دشمن برای انتخابات ما برنامه‌ریزی‌های فشرده‌ای طراحی کرده است و اگر بصیرت نداشته باشیم خسارت‌های جبران‌ناپذیری گریبان گیر کشورمان خواهد شد.

امام جمعه دامنه افزود: شجاعت و استقامت ستودنی مردم ایران توسط مقام معظم رهبری بارها یادآوری شده و مسوولان مراقب باشند به نیابت مردم از دشمنان نترسند.

صابری با بیان اینکه دو انتخابات شورا و ریاست جمهوری پیش رو است، تصریح کرد: هر دو عرصه مهم بوده و مردم سرنوشت خود را در آن رقم خواهند زد.

امام جمعه دامنه با تأکید بر حمایت از نیروهای داخلی در عرصه‌های مختلف یادآور شد: باید باور داشته باشم که اگر اقتصاد مقاومتی در کشورمان تحقق یابد، برای اشتغال جوانان، بیکاری و دیگر مشکلات اقتصادی نیز راه‏ حل‏ های مناسبی پیدا می‏شود.

وی ضمن محکوم کردن جبهه استکبار در حمایت از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: تشکیل گروه‌های تروریستی به نام اسلام و تفرقه‏ انگیزی میان کشورهای اسلامی ازجمله در عراق و سوریه و بحرین و یمن از توطئه‏ های آمریکای ظالم و رژیم خبیث صهیونیستی برای مقابله با اسلام و جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه دامنه افزود: آمریکا رسماً از گروه‏های تروریست آدم‌کش خون‏خواری که قلب انسان‏ها را به دندان می‏ گیرند، حمایت می‏ کند و آنگاه به ایران فشار می ‏آورد که از حکومت قانونی سوریه که با رأی مردم بر سرکار آمده است، حمایت نکند.

وی ادامه داد: این زیاده ‏خواهی و پررویی هیچ چاره‏ ای ندارد مگر این‏که ملت ایران و مسئولان کشور همچون گذشته به تبعیت از این رهبر شجاع و مقتدر، صلابت و شجاعت خود را نشان دهند و در برابر این زورگویی‌ها بایستند و همه بدانند هرکسی علیه ملت ایران تعرض کند، بدون تردید عکس ‏العمل ملت ایران محکم و کوبنده خواهد بود.

امام جمعه دامنه با اشاره به در پیش بودن یازدهم اردیبهشت روز کارگر یادآور شد: جایگاه کارگر در نظام اسلامی، تا حدّی است که سرور کائنات، نبی مکرّم اسلام بر دستان پینه‌بسته کارگر بوسه می‌زند، چراکه کارگر، مجاهد فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام صابری با توجه به در پیش بودن نهم اردیبهشت‌ماه سالروز شوراها خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی شوراها و شهرداری‌ها چیزی جز خدمت‌رسانی به مردم نیست و حیثیت، موقعیت و جایگاه حقوقی این مسؤولیت‌ها صرفاً خدمت به مردم است.

وی هم چنین با مروری بر ویژگی های شخصیتی معلم شهید؛ مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به جامعه فرهنگیان تبریک گفت و افزود: همه معلمان باید با الگوگیری از شهید مطهری، دغدغه تربیت نفوس و هدایت جامعه را داشته باشند.

کد خبر 300569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.