امت متصل و پیرو ولایت شکست ندارد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز حرف آمریکا و دشمن این است که، امت بی ولایت خطر ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد و امت متصل و پیرو ولایت شکست ندارد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، در همایش ائمه جمعه و جماعات و روحانیان شهرستان کاشان با تأکید بر اینکه نگاه ما به انتخابات باید میدان جنگ با استکبار باشد، گفت: حضور حداکثری، تکیه بر واقع گرایی و انتخاب بصیرانه براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که انتخاب را هم حق و هم تکلیف دانست باید مورد نظر قرار داشته باشد.
به گفته وی، هر یک از ما در مقابل انتخاب خود باید پاسخگو باشد و بتواند در پیشگاه الهی دلیل و حجت برای انتخاب خودش داشته باشد.
وی در ادامه توجه به پنج  نسبت در انتخاب فرد اصلح  متناسب با انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو را مهم و حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: رییس جمهور باید نسبت به دین تعبد و تقید و نسبت به ولایت تبعیت و نسبت به دشمن قوت و قدرت ایستادگی و تبری داشته باشد نه اینکه منفعل باشد چرا که اینها نسبت‌هایی است که قرآن و دین به ما گفته است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: افرادی در نظام ولایی اسلامی ایران شایستگی نشستن بر منصب های رییس جمهوری، وزارت وکالت، نماینده مجلس، استاندار، فرماندار و هر پست و مقام دیگری دارند باید بر حسب مسؤولیتی که دارد این پنج نسبت به انتخابات را داشته باشند.
حجت الاسلام حاجی صادقی، گفت: نامزد انتخابات باید نسبت به اسلام و موتور حرکت انقلاب که دین است تعبّد کامل داشته باشد و شریعت محور باشد نه برخورد گزینشی داشته باشد و نه بخشی از دین را قبول کند و بخش دیگر را قبول نداشته باشد و باور داشته باشد در زندگی فردی و اجتماعی او،  یگانه راه حکم الله باشد.
وی افزود: نامزد انتخابات باید نسبت به ولایت تبعیت مطلق داشته باشد و بداند رییس جمهور، رییس مجلس و نماینده مجلس در نظام اسلامی ایران، سیاست گذار و نظریه پرداز  نیستند.
 به گفته وی، سیاست گذار و نظریه پرداز بودن روسای جمهور، بحث مهمی است که مجلس خبرگان رهبری باید به آن توجه داشته باشد تا  اگر اشکالی در ساختار حکومتی است حل و فصل کند، چرا که هر چهار رییس جمهور بعد از امام خمینی(ره) وارد حوزه کار رهبری و سیاست گذاری شدند.
حجت الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه رییس جمهور، رییس قوه مجریه است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور سیاست گذار نظام نیست و نمی تواند در سیاست گذاری دخالت کند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال قداست زدایی از ولایت است تا با این قداست زدایی، اقتدارزدایی کند، متذکر شد: برخی از آقایان در گذشته و امروز مراقب نیستند که تقدس زدایی از ولایت، اقتدار زدایی از نظام است.  
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: امروز حرف آمریکا و دشمن این است که، امت بی ولایت خطر ندارد، امام بی امت اقتدار ندارد و امت متصل و پیرو ولایت شکست ندارد، بنابراین انقلاب اسلامی ایران، عمر حدود 40 ساله خود را به دلیل پیوستگی و اتصال به ولایت دارد، از این رو دشمن همه حملات خود را متوجه نقطه اتصال امت و ولایت کرده است.
حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین با بیان اینکه رییس جمهور باید نسبت به دشمن قوت و قدرت ایستادگی و تبری داشته باشد نه اینکه منفعل باشد، گفت: ما در سند و منشور انقلابی خود سند عاشورا را داریم که بیش از 30 بار تبری را بیان کرده است.
وی با اشاره به اینکه رییس جمهور باید نسبت به مردم روحیه خدمت گذاری داشته باشد و مردم را سالار و مالک بداند، گفت: نباید حکومت بر مردم باشد، بلکه حکومت برای مردم باشد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید نسبت به مسؤولیتی که دارد توانمندی لازم را داشته باشد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب همه ساله بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارد، در سال 94 بهانه شد مؤلفه های اقتصاد مقاومتی مشخص نیست، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 95 در حرم رضوی 10 مؤلفه برای اقتصاد مقاومتی بیان کرد، در سال 95 بهانه شد مؤلفه های اقتصاد مقاومتی زیاد است، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 96 تعداد مؤلفه های اقتصاد را به دو مؤلفه کاهش داد، بنا بر این معتقدم اشکال در درک اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام حاجی صادقی یادآور شد: امروز که انقلاب اسلامی در سراسر دنیا با جبهه استکبار درگیر است نیازمند مسؤولینی در تراز ولایت است تا برای ولایت سربازی کنند و برای اسلام مجری باشند.
کد خبر 300527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.