۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
طلسم‌شکنی در روز سالگرد؟

مصادف با سالگرد باخت تاریخی پرسپولیس به نفت تهران که برای قرمزمای پایتخت به قیمت از دست رفتن قهرمانی در لیگ پانزدهم تمام شد سبزپوشان اصفهانی تلاش می‌کنند تا در ورزشگاه آزادی طلسم نباختن میزبان پُرطرفدارشان در بازی‌های خانگی را بشکنند.

به گزارش ایمنا، پنج روز پس از آنکه تداوم حضور ذوب‌آهن در دوره جاری لیگ قهرمانان آسیا با شکست خانگی تحقیرآمیز این تیم برابر العین به خطر افتاد سبزپوشان اصفهانی در تلاش برای زنده نگه داشتن امید حضورشان در دوره بعدی این رقابت‌ها به مصاف قهرمان لیگ شانزدهم می‌روند.

پرسپولیس که از ۲ هفته قبل قهرمانی خود در لیگ برتر را مسجل کرد برعکس حریف اصفهانی طبیعتاً هیچ نگرانی بابت کسب سهمیه آسیایی فصل بعد ندارد. با این وجود، ۲ نماینده امسال ایران در لیگ قهرمانان هنگام رویارویی با یکدیگر در هفته ماقبل آخر لیگ شانزدهم یک شباهت جالب با یکدیگر دارند و آن اینکه یک هفته مانده به بسته شدن پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان همچنان در بیم و امید حذف و صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به سر می‌برند. به عبارت دقیق‌تر، برخلاف استقلال تهران و استقلال خوزستان که با قرار داشتن در رده دوم گروه‌های خود در آستانه راهیابی به دور بعد هستند، پرسپولیس و ذوب‌آهن رده سومی در حال حاضر در منطقه صعود جای ندارند و باید تلاش کنند تا روز آخر دست‌کم یک پله در جدول رده‌بندی بالاتر بروند و در پایان دور مقدماتی یکی از ۱۶ تیم باقیمانده در لیگ قهرمانان باشند. از قضا هر ۲ تیم محکوم به پیروزی در روز آخر هستند و هر نتیجه‌ای جز برد برابر الاهلی و الوحده به ترتیب برای ذوب‌آهن و پرسپولیس به منزله خداحافظی زودهنگام با لیگ قهرمانان خواهد بود.

دیدار رفت ۲ تیم در ورزشگاه فولادشهر با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن به پایان رسید. در آن مسابقه که نزدیک به چهار ماه و نیم پیش برگزار شد میزبان اصفهانی با سوپرگل احسان پهلوان پرسپولیس را شکست داد و اولین باخت لیگ شانزدهم را در کارنامه حریفی به ثبت رساند که در نهایت سه هفته مانده به اتمام این رقابت‌ها قهرمانی خود را مسجل نمود.

شاگردان مجتبی حسینی که جایگاهشان در رده چهارم به شدت از سوی سپاهان تهدید می‌شود امیدوارند تا با تکرار نتیجه دیدار رفت برابر قهرمان لیگ شانزدهم همچنان رتبه چهارمی خود را از دسترس تیم همشهری دور نگه دارند.

پرسپولیس که آخرین باخت خانگی‌اش به هفته بیست و هشتم لیگ پانزدهم بازمی‌گردد یک سال است که در خانه به هیچ حریفی نباخته است. باید دید ذوب‌آهن درست در روز سالگرد باخت پرسپولیس به نفت تهران که منجر به از دست رفتن قهرمانی قرمزهای پایتخت شد موفق به شکستن این طلسم می‌شود یا خیر.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، حسین ماهینی، صادق محرمی، سامان نریمان جهان، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، علی علیپور، سروش رفیعی، مهدی طارمی و وحید امیری

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد ستاری، مهدی مهدی‌پور، سیدمحمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و جری بنسون

کد خبر 300492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.