افزایش اجاره‌نشینی با کم‌شدن نقدینگی مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه کم بودن نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم اجاره نشینی را افزایش داده است، گفت: دولت باید نرخی برای خرید مسکن و اجاره بهای خانه ها تعیین کند تا شهروندان بتواند بر طبق درآمدهای اقتصادی خود بدون تحمیل فشارهای اقتصادی مسکن مناسب انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از وضعیت رکودی موجود در بازار مسکن، اظهار داشت: رکود موجود در این بازار خرید و فروش مسکن را راکد کرده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها، افزود: با توجه به رکود حاکم در بازار مسکن، انتظار می رود نرخ اجاره بها نیز ثابت باشد اما متاسفانه برخی دلال بازی ها اجاره بها را هر ساله و گاهی در بازه زمانی کمتر دستخوش تغییر می کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با تاکید بر اینکه افزایش مداوم نرخ اجاره بها نشان از ضعف نظارت هاست، تصریح کرد: گرانی های رخ داده در بازار اجاره بها به نوعی است که تحرکی را در بازار مسکن و رونق تولید مسکن ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه کم بودن نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم اجاره نشینی را افزایش داده است، تاکید کرد: تنها راه پیش روی دولت برای ساماندهی به وضعیت اجاره بها در کشور نظارت بر نرخ ها و کمک به مردم برای افزایش توان خرید خانه است.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه باید قدرت خرید مردم با ارایه تسهیلات ارزان افزایش یابد، افزود: تسهیلات دهی در حوزه مسکن در حال حاضر کارآمد نبوده و با روش هایی که در این رابطه در نظر گرفته شده از جمله ودیعه گذاری و همچنین نرخ سودهای غیرمنطقی نمی تواند ساماندهی بازار را منجر شود.

وی با بیان اینکه هزینه اجاره بها مسکن با در آمد شهروندان همخوانی ندارد، اظهار داشت: دولت باید نرخی برای خرید مسکن و اجاره بهای خانه ها تعیین کند تا  شهروندان بتواند بر طبق درآمدهای اقتصادی خود بدون تحمیل فشارهای اقتصادی مسکن مناسب انتخاب کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،  ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن را مهمترین عامل برای ساماندهی بازار اجاره بها دانست و تصریح کرد: دولت باید با تولید مسکن تقاضای آن را پاسخگو باشد تا به این ترتیب فشار کمبود عرضه بر مردم وارد نشود.

کد خبر 300429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.