افزایش سرانه ورزشی اصفهان در دستور کار است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: نشاط بخشی و افزایش سرانه ورزشی اصفهان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر امروز علی قاسمی، با حضور در ویژه برنامه موج جوانی که به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان در باغ نور برگزار شد، ضمن عرض تبریک مبعث پیامبر اسلام اظهار کرد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان بنابر رسالت ها و تکالیفی که از سوی نهاد نظارتی و قانون گذاری مدیریت شهری یعنی شورای اسلامی شهر دو موضوع نشاط بخشی و سلامت و افزایش سرانه ورزشی اصفهان را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش می کنیم تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه برنامه های متنوع ورزشی را برای شهروندان 3 تا 90 ساله به اجرا بگذاریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان تاکید کرد: یکی از مولفه های اصلی برنامه راهبردی اصفهان 1400 آموزش ورزش به شهروندان است بر همین اساس کلیه اماکن ورزشی اصفهان از جمله سالن های روباز و بسته و چند منظوره و علاوه بر آن زمین های چمن طبیعی و مصنوعی  مهیا شده که از 6 و 30 دقیقه صبح تا پاسی از شب در اختیار مردم هستند.

وی افزود: بر این اساس 120 هزار نفر از شهروندان در چرخه آموزشی قرار دارند که  67 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

قاسمی با اعلام اینکه 500 مربی در 25 رشته مختلف ورزشی و مهارتی در چرخه آموزش قرار دارند، عنوان کرد: براساس سبک زندگی محلات، به حوزه ورزش و تندرستی بیشتر توجه و 199 شورای محله تشکیل شده تا درقالب نظام داوطلبی، شهروندان به کمک مسئولان شهری برای اجرای برنامه ها بیایند.

وی در ادامه از احداث جاده سلامتی و جاده ویژه دوچرخه سواری خبرداد و گفت: از دو سال گذشته به همراه ایجاد پویش مردمی ترافیک به ایجاد زیر ساخت های اصفهان توجه بیشتری شده است تا شهروندان آمد و شدهای خود را با دوچرخه انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول شهری، مردم باید خجالت را کنار گذاشته و برای سلامتی خود بیشتر تلاش کرده و ورزش کنند چراکه ورزش کردن در حقیقت یک پس انداز برای سال های آینده هر فرد است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته، اصفهان به شهر دوچرخه ها معروف بوده است و از آنجایی که استفاده از دوچرخه هیچ آلایندگی ندارد، امیدواریم این وسیله نقلیه به زودی در صدر حمل و نقل شهری قرار گرفته تا ضمن هوایی پاک تر، ترافیک روان تری را هم شاهد باشیم.

کد خبر 300354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.