برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در هفته نکوداشت اصفهان

رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک کشور از برگزاری نمایشگاه باور ۳ (بازی‌های رایانه‌ای و ماشین‌های کنترلی) در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کفاش یعقوبی صبح سه‌شنبه و در نشست خبری نمایشگاه باور ۳ (بازی‌های رایانه‌ای و ماشین‌های کنترلی و بازی‌های رباتیک) با تبریک مبعث رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: اصفهان همواره در انجام بسیاری از امور شهره بوده است و دلیل این موضوع وجود نیروهای فعال و مردمی در این شهر و استان است. اصفهان در بسیاری از موفقیت‌ها به تهران تنه زده است که از این موضوع خوشحالیم و از آن استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی باور در مردادماه افزود: سومین دوره جشنواره ملی باور از ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
یعقوبی ادامه داد: تمام تلاش ما در جهت بالندگی و رشد جوانان ایران است چون جوانان استحقاق بسیار بالایی دارند و با وجود امکانات بسیار محدود، در بسیاری از رشته‌ها به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند. بسیاری از کشورها از نظر مالی شرایط بسیار بهتری دارند ولی محصول و میوه آن‌ها به اندازه موفقیت‌های جوانان ایرانی نیست.
اضافه شدن ورزش‌های الکترونیک به بازی‌های آسیایی
وی بیان داشت: در جلسه هفته گذشته شورای المپیک آسیا که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری و اجرایی بین‌المللی ورزش در آسیا و دومین نهاد پس از کمیته بین‌المللی المپیک است، اتفاق خوبی رقم خورد و ورزش‌های الکترونیک به عنوان یک ورزش رسمی به بازی‌های آسیایی اضافه شد. حدود ۲۰۰ رشته ورزشی رسمی در دنیا به ثبت رسیده است که آرزو دارند در رویدادهایی مانند بازی‌های آسیایی و المپیک حضور پیدا کنند.
رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک کشور گفت: اضافه شدن بازی‌های الکترونیک به بازی‌های آسیایی ناشی از نفوذ و جمعیت بالای بازی‌های رایانه‌ای در دنیا بود. این اقدام شورای المپیک آسیا در واقع پاسخی بود به کسانی که مدعی هستند بازی‌های الکترونیک باعث رخوت می‌شود. صنعت ورزش‌های الکترونیک دومین یا سومین صنعت پولساز دنیا است.
یعقوبی اضافه کرد: زمانی بهانه این بود که رشته بازی‌های الکترونیک دیده نمی‌شود ولی الان دیگر وقت نشستن نیست. در کشور ما قهرمانان زیادی مانند نوید برهانی از قهرمانان اصفهانی وجود دارند که در سال ۲۰۱۳ در کمال ناباوری و در رقابت با قدرت‌های برتر دنیا قهرمان مسابقات FIFA شد و سال بعد هم دیگر ورزشکار ایرانی به این مقام دست یافت.
رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های اظهار کرد: یک ماه و نیم دیگر مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم و این تیم به مسابقات داخل سالن آسیا که اواخر شهریورماه در ترکمنستان برگزار می‌شود اعزام خواهد شد. در دوره قبلی مسابقات در سال ۲۰۱۳ در اینچئون کره جنوبی نتیجه خوبی نگرفتیم ولی امیدواریم امسال بتوانیم به موفقیت برسیم. همچنین در سال ۲۰۱۸ در مسابقات آسیایی اندونزی شرکت خواهیم کرد که البته حضور بازی‌های الکترونیک در این دوره از بازی‌های آسیایی به صورت نمادین است و مدال آن در جدول  مدال‌ها محاسبه نمی‌شود.
محاسبه مدال بازی‌های الکترونیک در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین
وی با اشاره به حضور رسمی بازی‌های الکترونیکی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین گفت: در آن دوره از مسابقات مدال بازی‌های الکترونیک مانند مدال رشته‌های دیگر مثل کشتی و فوتبال محاسبه می‌شود. با این اتفاق رسالت ورزشکاران این رشته بیشتر شده است.

۱۵۱۰۷/۱۱۸/۱۰

کد خبر 300274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.