عدم وجود سلامت جسمی و روانی  زمینه ساز بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی

همزمان با هفته سلامت، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و رئیس مرکز بهداشت استان به منظور ارتقای امنیت و سلامت مردم تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: نیروی انتظامی به منظور استفاده از توان و ظرفیت دستگاه ها و جلب مشارکت عمومی برای ارتقای امنیت جامعه تفاهم نامه های مشترکی را با ادارات و سازمان ها منعقد می کند که در این زمینه پلیس اصفهان هم اکنون با 35 دستگاه تعامل دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس و مرکز بهداشت هر دو یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن ارتقای امنیت و سلامت جامعه است گفت: ظرفیت ها و توانمندی های بسیار زیادی در هر دو سازمان وجود دارد که اگر این توانائی ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توانند اثرات بسیار مثبتی بر جامعه داشته باشند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه عدم وجود سلامت جسمی و روانی در بین افراد خود زمینه ساز بروز آسیب ها و جرایم و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه است گفت: به همین جهت شناسائی افراد و خانواده های آسیب دیده یا در معرض آسیب و درمان آنان می تواند در پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم در سطح استان ما مفید و موثر باشد.

 ارتقای امنیت و سلامت مردم در دستور کار پلیس و مرکز بهداشت اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعامل و همکاری مشترک مشاوران مرکز بهداشت با مشاوران مرکز مشاوره و مددکاری این معاونت در راستای پیشگیری و کنترل آسیب های خانواده های آسیب پذیر، همکاری در اجرای طرح مشاوره فعالیت و  همکاری در تولید سیر نمایشگاهی با موضوع آسیب های اجتماعی، همکاری برای تبلیغ و اطلاع رسانی در خصوص بیمارهای غیر واگیر و اعتیاد و تغذیه سالم، همکای در اموزش راه های کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی به منظور کاهش حوادث ترافیکی و آلودگی هوا، همکاری برای برپائی همایش های علمی و فعالیت های تحقیقاتی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را از جمله مهمترین محورهای همکاری دو طرف عنوان کرد.

کریمی به تجربه مشترک نیروی انتظامی استان با 14 دستگاه در خصوص انجام کار مطالعاتی بر روی هفت رفتار پرخطر در کودکان و نوجوانان در طول سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم از این دست کارهائی که در سطح کشور بی نظیر بود و نتایج خوبی نیز به دنبال داشت همچنان در دستور کار دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان قرار گیرد.

کد خبر 300216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.