لزوم عدالت در بودجه های فرهنگی

نجف آباد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد گفت:  طی چند سال اخیر با کمبود شدید اعتبارات فرهنگی مواجه بوده ایم و امیدواریم امسال به نسبت جمعیت، ویژگی  و فعالیت­های متنوع فرهنگی و هنری شهرستان، شاهد اختصاص بودجه های بیشتری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد اقبال صالحی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در چنین شرایطی اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری بسیار سخت است ولی با این وجود در سایه تعامل با دیگر دستگاه ها، پیگیری های زیاد و همکاری با مجموعه های مردم نهاد و بخش خصوصی شاهد اتفاقات مبارکی در این بخش بوده­ایم.

صالحی اضافه کرد: طی سال گذشته نزدیک به چهل مولفه فرهنگی، هنری، ادبی، تبلیغاتی و سینمایی به مجموعه های زیر نظر ارشاد اضافه شدند که این امر شهرستان را به دومین جایگاه استان از این لحاظ پس از شهر اصفهان ارتقاء داده است.

وی ادامه داد: ٧ مجوز چاپ، ٧ کانون آگهی و تبلیغات، ١٠ آموزشگاه آزاد هنری و موسیقی، شش کتابفروشی و دیگر مجوز های ادبی و سینمایی به همراه یک باب سفره خانه سنتی از جمله موارد اضافه شده در این مدت هستند.

وی با اعلام فعال بودن دستگاه های مختلف در عرصه فرهنگ جامعه اعلام داشت: «در همین مدت شاهد اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری، سینمایی، ادبی و مذهبی در نقاط مختلف بوده ایم که بیشتر آن­ها را موسسات فرهنگی و هنری، انجمن­های ادبی و گروه­های هنری با حمایت و نظارت این مجموعه اجرا کرده­اند.»

وی از استقلال شورای فرهنگ عمومی بخش مهردشت و تشکیل مجمع موسسات قرآنی نجف آباد به عنوان اقدامات ابتکاری سال گذشته یاد کرد و بیان داشت: همایش نویسندگان، جشن روز سینما، همایش انجمن های ادبی، همایش بزرگداشت فردوسی، نمایش­های متعدد هنری، همایش کانون های مساجد، همایش سینمای جوان، ساخت و تولید فیلم های کوتاه و مستند، جنگ های بزرگ فرهنگی هنری  و جشنواره موسیقی دفاع مقدس از شاخص­ترین موارد قابل ذکر محسوب می­ شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در پایان اذعان داشت: امیدواریم در سال ٩٦ نیز برابر چشم انداز ترسیم شده و بنا به ضرورت و مطالبات جامعه، شاهد گسترش کمی و کیفی چنین مجموعه هایی در نقاط مختلف شهرستان باشیم.

کد خبر 300027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.