معرفی جاذبه‌های زیبا و بکر طبیعت لنجان در آستانه سیزده فروردین+تصاویر

لنجان_به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم، اما این روز آخر؛ سیزده بدر، همیشه اشتیاقی نو در دلمان می‌آفریند به همین سبب بهترین مکان هایی که در شهرستان لنجان می توانید برای سیزده به در انتخاب کنید را برای شما آماده کرده ایم تا از آن استفاده کنید و یک مکان مناسب را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بهار از راه رسید و طبیعت جان تازه‌ای گرفت. شکوفه‌ها نقش بستند، آب‌ها جاری شدند و سرما و سردی جای خود را به اعتدال و سبزی می‌دهد. از ابتدای سال نو و در همین روزهایی که سرگرم دید و بازدید و گذراندن تعطیلات نوروزی بودیم، دست طبیعت بیکار ننشسته و دوباره به سرزمینمان رنگ تازه‌ای بخشید. به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم، اما این روز آخر؛ سیزده بدر، همیشه اشتیاقی نو در دلمان می‌آفریند. ساکنان شهرهای کوچک‌تر و روستاها خود بهتر می‌دانند روز طبیعت را کجا بگذرانند، اما حکایت برای شهرهای بزرگ کمی

پیچیده‌تر است چراکه در این روز بسیاری از خانواده ها به دنبال مکانی خوب می گردند تا سیزده خود را به در کنند به همین سبب بهترین مکان هایی که در شهرستان لنجان می توانید برای سیزده به در انتخاب کنید را برای شما آماده کرده ایم تا از آن استفاده کنید و یک مکان مناسب را انتخاب کنید.
پارک ساحلی زرین شهر
زرین شهر شهري جذاب و دوست داشتنی است که در بستر ساحل زاينده رود آرمیده و در محاصره شاليزارهای برنج قرار دارد و  با داشتن استعدادهای فراوان در منطقه لنجان خوش درخشیده و ضمن حفظ سنت‌های جامعه به خوبی مسیر


رشد و توسعه را در پیش گرفته و در ردیف شهرهای توسعه یافته کشور قراردارد.با توجه به پتانسیل بالای شهرستان لنجان در حوزه گردشگری و اینکه زرین شهر در بستر زاینده‌رود واقع شده است در دهه ۷۰ پارک ساحلی زرین شهر در میان مزارع کشت برنج و رودخانه زاینده رود احداث شد و امروز این مکان به عنوان محلی آرام و زیبا برای گذران اوقات فراغت شهروندان و گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این پارک بزرگ ساحلی  باطول یک هزار و 600 متر و

مساحتی معادل 200 هزارمترمربع درمنطقه ی جنوبی شهر و درحاشیه‌ی شمالی زاینده رود قراردارد و  وجود دریاچه مصنوعی به وسعت300 هزارمترمربع دراین پارک که جهت قایقرانی وپرورش ماهی مورد استفاده قرارگرفته است به طور محسوسی برجاذبه این پارک افزوده است.
پارک کوهستان، جذابیت جدید زرین شهر
مساحت پارک کوهستان زرین شهر ۱۱۰  هکتار شامل ۴۰ درصد فضای خدماتی و ۶۰ درصد فضای سبز بوده که فاز یک این مجموعه با احداث فضای سبز، خیابانها و سرویس بهداشتی ، به بهره برداری رسیده است.
پارک ساحلی چمگردان
با عبور از زرین شهر به چمگردان می رسیم و پس از عبور از خیابان صاحب الزمان وجاده کشاورز به پارک زیبا ومصفای ساحلی چمگردان خواهیم رسید که درنوع خود منظره های بدیع وهوایی دلپذیر دارد . زاینده رود همیشه دراین نقطه جاری است وهمین برجذابیت های طبیعی پارک ساحلی چمگردان می افزاید. سراسر ساحل زاینده رود درحاشیه جنوبی شهرچمگردان، مناظر جذاب و وسرسبزی دارد که پذیرای شهروندان ومسافران عزیز خواهدبود .
بوستانهای متعدد شهری
پارکها(بوستانهای) سطح شهر با فضای سبز شاداب ، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است که مشهورترین این بوستانها بوستان آزادگان (مشهوربه پارک سنگی)است.این پارک درحاشیه شمالی شهر ودرکنار بلوارجانبازان قراردارد .
درضلع شمالی این بوستان برای فروردین ماه 1394 دوبرج که نماد قدمت ودیرینگی شهرمی باشند احداث شده وسفره هفت سین وبازارچه نوروزی به رونق آن افزوده است . شما نیز می توانید ،درخاطرات خوشتان مارانیز سهیم کنید.

باغ بانوان چمگردان
درسمت شرق ودرابتدای ورودی شهر درکنارساختمان شهرداری باغ زیبای بانوان احداث شده است این باغ با مجموعه  منحصر به فردی شامل فضای سبز، امکانات ورزشی، تفریحی واقامتی پذیرای بانوان در ایام هفته است.
شهر زیبای زاینده رود

شهر زاینده رود در امتداد رودخانه زاینده رود به طول 7 کیلومتر کشیده شده و رودخانه زاینده رود به طول 15 کیلومتر با پیچ و خم‌های متوالی از دل ان عبور می‌کند و به دلیل قرار گرفتن در خط‌‌‌ القعر منطقه حتی در دوران خشکسالی دارای وفور آب می‌باشد که این مهم صنعت کشاورزی را در این شهر رقم زده است؛ با توجه به این نکته نیز توجه داشت که رودخانه

زاینده رود از وسط شهر عبور می‌کند و شهر را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده که این مهم بر زیبایی شهر افزوده است از طرفی در فصل بهار از خردادماه تا پایان تابستان شالیزارهای برنج در دو طرف رودخانه زاینده رود یک دشت سرسبز و بسیار زیبا و دیدنی بوجود می‌آورند که زیبایی وصف ناپذیری را خلق می‌کند.شرایط آب و هوایی مساعد و سرسبزی شهر زاینده رود خصوصا دره حاصلخیز حاشیه زاینده رود از نظر مراکز طبیعی جذاب موقعیت مناسبی را برای جذب مسافران فراهم آورده است.

دریاچه قایقرانی
در شرق محله باباشیخعلی آبگیری و کمی بالاتر دره حاصلخیز این شهر وجود آبگیر قایقرانی به زیبایی‌های این شهر افزوده است که رودخانه از کنار آن می‌گذرد و تفریح‌گاهی است عمومی که روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود که پوشیده از درختان و فضای سبز است چرا که امکانات مناسبی را برای استفاده مسافران و خانواده‌ها در این مکان مهیا

است و دو باشگاه فجر و قدس نیز در ابتدا و انتهای این آبگیر توسط کارخانه ذوب آهن ساخته شده که پذیرای مهمانان زیادی در طول سال می باشد؛ دریاچه قایقرانی در گذشته به صورت مصنوعی جهت ذخیره آب برای کارخانه ذوب آهن ساخته شد و امروز اطراف این دریاچه محیط مناسبی برای گذران اوقات فراغت، گردش و تفریح با خانواده و ماهیگیری می‌باشد چرا که این دریاچه زیستگاه ماهیانی همچون کپور، شیر، ساردین و هامور می‌باشد.

منطقه سرسبز حسین آباد در شمال دریاچه قایقرانی نیز از زیبایی‌های خاص برخوردار می‌باشد و بیشه‌های سرسبز زاینده رود از جمله مناطقی است که اگر سرمایه گذاری مناسب برای توسعه صنعت توریست در آن انجام شود می‌تواند از تفرجگاه‌های بسیار عالی و جذاب در این منطقه و حتی استان اصفهان محسوب شود.

پل تاریخی کله
پل تاریخی(کله)ازجمله پل‌های قدیمی بر روی بستر رودخانه زاینده رود است  وبه شمارۀ 10238 در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است. در بنای این پل از سنگ و آجر و ساروج استفاده شده و طول آن 98 متر و پهنای آن 6 متر می باشد. پل دارای 11 دهانه و آب بُرهای مثلثی شکل است که دهانه ها در وسط پل دارای عرض بیشری می باشند. دهانه اولی از

سمت شمال مربوط به نهر منشعب از رودخانه و از طریق دهانه دوم نهر دیگری جاری می شود که بیشه ای را در همان ناحیه مشروب می کند. پل کله دارای نمای آجری و فاقد تزئینات خاصی است.  ولیکن به نحو استادانه ای از ترکیب طبیعی جریان آب و معماری هماهنگ با آن استفاده شده و منظر بسیار زیبایی به وجود آورده است.

طبیعت بکر و بی نظیر باغ بهادُران
باغ بادُران يکي از شهرهاي استان اصفهان , و از توابع شهرستان لنجان است.طبیعت زیبا  و اعتدال آب و هوایی که به واسطه قرار گرفتن شهر در حاشیه رودخانه زاینده رود پدید آمده جلوه هایی از طبیعت زیبا را نمایان می کند و هر ساله جمعیت قابل توجهی از مسافران را از شهرهای دیگر به ویژه اصفهان به این منطقه می کشاند، ساحل زاینده رود و پارک


ساحلی شهر، مجموعه ویلایی و تفریحی به ویژه منطقه سرسبز و جذاب "وشمندجان" از جمله جاذبه های طبیعی باغبادران می باشند که از شهرت مطلوبی در بین مردم برخوردار می باشند.


از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرستان لنجان می‌توان به بیشه‌زارهای پیرامون رودخانه که ده‌ها کیلومتری در مسیر شهرستان امتداد دارد و باغ‌ها و کوچه‌باغ‌‌های پیرامون رود اشاره نمود. شایان ذکر است زاینده‌رود در طول مسیر خود در امتداد شهرستان دارای پیچ و خم‌های فراوانی است که بخشی از این مناطق گردشگری شهرستان بشمار می‌روند .
02116/131/20
کانال اطلاع رسانی:  https://telegram.me/imnanews
کد خبر 276687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.