تجلیل از «غلامحسین ابراهیمی دینانی» در دومین همایش مکتب فلسفی اصفهان

مراسم تجلیل از «غلامحسین ابراهیمی دینانی» در دومین همایش مکتب فلسفی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، دومین همایش مکتب فلسفی اصفهان که ظهر روز 17 اسفندماه کار خود را در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان آغاز کرد، در روز سوم برگزاری خود و در مراسم اختتامیه، از چهره ماندگار فلسفه ایران، دکتر «غلامحسین ابراهیمی دینانی» تجلیل به عمل می آورد.
در این مراسم که باحضور جمعی از اساتید دانشگاه و چهره های شاخص رشته فلسفه کشور برگزار می شود، از سالها فعالیت درخشان این استاد و محقق فلسفه تقدیر می شود.
ابراهیمی دینانی زاده روستای دینان، از توابع استان اصفهان است. عمده شهرت وی به علت پژوهش در حکمت اشراق و سهروردی و احیای آن در سال‌های اخیر است. وی با بررسی تمامی آثار و نوشته‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی تاکنون چندین کتاب مهم در رابطه با فلسفه و افکار این فیلسوف ایرانی نگاشته‌ است. هم اکنون استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس فلسفه اشتغال دارد. ابراهیمی دینانی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او در سال ۱۳۸۴ با کتاب دفتر عقل و آیت عشق، ۱۳۸۵ با کتاب درخشش ابن رشد در حکمت مشاء و ۱۳۸۹ با کتاب فلسفه و ساحت سخن برنده جایزه کتاب سال شد.

مراسم اختتامیه دومین همایش مکتب فلسفی اصفهان و تجلیل از غلامحسین ابراهیمی دینانی، روز 19 اسفندماه در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار می شود./
12106/135/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 273665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.