کتابخانه های مساجد روستایی شرایط مطالعه کتاب را تسهیل کرده اند

تیران-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: کتابخانه های مساجد روستایی محور ترویج فرهنگ مطالعه و مایه تسهیل در دسترسی به کتابخوانی در استان اصفهان شده است.

صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: کتابخانه های مساجد در روستاها نقش موثری داشته اند زیرا با توجه به عدم وجود کتابخانه در روستاها و عدم دسترسی آسان به این مراکز، کتابخانه مساجد بخشی از نیاز مهم مطالعه را رفع کرده اند.
وی افزود: مردم با اهدا کتاب به کتابخانه های محل خود منابع کتاب خانه ای را افزایش داده اند و به پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و علمی منطقه می افزایند و با مشارکت مردم فرهنگ کتابخوانی گسترش یافته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه به منظور فعالیت کیفی در کتابخانه های مساجد، دوره آموزشی ویژه کتابداران در حال برگزاری است، بیان کرد: در این دوره هاکتابدار کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت می کنند.
وی گفت: آموزش مفاهیم کتابداری، دسته بندی، قفسه بندی، جذب افراد به کتابخانه ها، کار با نرم افزار جامع کتابداری از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است که در تمامی شهرستان های استان اصفهان در حال برگزاری است.
صالحی با اشاره به فعالیت کتابخانه های مساجد تصریح کرد: بیش از 20 کتابخانه در مساجد تیران و کرون ایجاد شده که کتابخانه های داری فضای مناسب و منابع کتاب متعدد مجوز رسمی از اداره کل کتابخانه های مساجد ستاد عالی کانون های مساجد کشور دریافت می کنند و کتابخانه های دارای مجوز از سرانه کتابخانه ای شامل تجیهزات از جمله میز و صندلی و قفسه و رایانه، کتاب بهره مند می شوند.02156/131/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 272995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.